معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: موارد بستری طی ۲ هفته اخیر از ۲۰ شهریور تا دوم مهرماه ۷۲ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۹۶۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۹ 25 September 2021

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: موارد بستری طی ۲ هفته اخیر از ۲۰ شهریور تا دوم مهرماه ۷۲ درصد کاهش یافته است.

دکتر سید محمد علوی در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا در سرسرای اداری استانداری خوزستان اظهار داشت: در این مدت موارد کلی ابتلا ۷۱ و فوتی ۵۲ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: از ۲۷ شهریورماه تا دوم مهرماه موارد کل شناسایی شده هفت هزار و ۳۵ نفر بوده که کاهش ۳۹ درصدی نسبت به هفته قبل از آن را نشان می‌دهد.

علوی ادامه داد: موارد بستری ۶۵۲ نفر بوده که با کاهش ۳۹ درصدی و موارد فوت ۲۱۱ نفربا کاهش ۲۹ درصدی نسبت به هفته قبل ثبت شده است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان در خصوص تمهیدات لازم تا موج بعدی گفت: پوشش واکسیناسیون کامل (دوز دوم) از جمله راهکارها است که باید به حداقل ۸۰ درصد برای واریانت دلتا به عنوان سوش غالب ما برسد و در حال حاضر با احتساب گروههای هدف تا ۳۰ درصد محقق شده است.

وی بیان کرد: از جمله راهکارهای لازم می توان به بسیج همه نیروها برای ۲ برابر کردن فعالیت‌ها، ترغیب مردم به واکسیناسیون و ارائه تسهیلات بانکی و بازگشایی مشاغل به شرط داشتن کارت واکسیناسیون اشاره کرد.

علوی ادامه داد: تشدید نظارت بر اماکن و محل‌های تردد از جمله ادارات و بانک‌ها از طریق بر خورد جدی با متخلفان، معرفی به مراجع قانونی و پلمب بدون مسامحه و اجرای بی کم و کاست طرح شهید سلیمانی از دیگر اقدامات مورد نیاز است.

۴۵ هزار تزریق در روز متوسط سرعت واکسیناسیون

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه خوزستان ۵۵ مرکز تجمیعی و ۲۰۱ تیم دارد گفت: متوسط سرعت تزریق واکسن ۴۵ هزار تزریق در روز است و بیشتر شهرهای پرجمعیت استان زیر متوسط سرعت استانی قرار دارند که علت اصلی آن کاهش استقبال مردم است گرچه استان سابقه ۷۵ هزار تزریق در روز را دارد.

وی با اشاره به اینکه هفته به هفته رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان کاهش می‌یابد گفت: شهریورماه سیاهی را با موج مرگ بالا تجربه کردیم و امید است موج دیگری وارد استان نشود؛

در هفته اخیر میزان رعایت پروتکل‌ها در رامهرمز به زیر ۳۴ درصد رسید.

وضعیت نگران کننده میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بانک ها

علوی اضافه کرد: وضعیت میزان رعایت پروتکل‌ها در بانک ها بسیار نگران کننده و همچنان مشکل عمده ما وضع نامناسب تهویه در مراکز و اماکن عمومی استان است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان اظهار داشت: تا کنون با وجود اقدامات وتلاش‌های بسیار در این راستا اما هنوزنتیجه مطلوب حاصل نشده وممکن است به قوه قضاییه و دادستانی متوسل شویم و پیشنهاد شده تیم‌های بهداشت در بازدید های مشترک بعد از اخطار اول و دوم نسبت به پلمب اقدام کنند.

مطابق جدیدترین رنگ بندی کرونا در استان خوزستان هیچ شهری در وضعیت قرمز قرار ندارد؛ ۱۵ شهر اهواز، بندر ماهشهر، شوش، شوشتر، اندیمشک ، آبادان، خرمشهر ، دشت آزادگان ، ایذه، دزفول ، باغملک، مسجدسلیمان، رامهرمز، بهبهان و امیدیه در وضعیت نارنجی، شهرهای هندیجان، کارون ،

رامشیر ، شادگان ، آغاجری و هویزه در وضعیت زرد و شهرهای حمیدیه ، لالی ، اندیکا ، هفتگل ، گتوند و باوی نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار