مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: طرح کتاب خوان ماه ویژه مهرماه چهار عنوان کتاب «به یادت چله نشینم»، «خاطرات موازی»، «کوچک کاوشگر بزرگ» و «مقابله با پیمان شوم» را معرفی کرد .
کد خبر: ۹۹۶۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱ 25 September 2021

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: طرح کتاب خوان ماه ویژه مهرماه چهار عنوان کتاب «به یادت چله نشینم»، «خاطرات موازی»، «کوچک کاوشگر بزرگ» و «مقابله با پیمان شوم» را معرفی کرد .

عباس حسین زاده بیان کرد: طرح کتاب خوان ماه ، با هدف تبیین منویات رهبر معظّم انقلاب برای ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه، دسترسی همگانی به کتاب، لزوم معرفی کتاب‌های مفید برای پرورش فکری آحاد مختلف مردم جامعه و همچنین ارتقای فضایل اخلاقی و فرهنگ عمومی از طریق مطالعه کتاب‌های مفید و فاخر اجرا شده است.

وی با اشاره به نشر و معرفی چهار جلد کتاب در خوزستان، ادامه داد: کتاب‌های "به یادت چله نشینم" اثر مهدی مطهری، "خاطرات موازی" اثر اردوان طاهری، "کوچک کاوشگر بزرگ" (آموزش و پرورش مهارت‌های تفکر خلاق در کودک) اثر آذر کتابی و "مقابله با پیمان شوم" اثر داوود امیریان از منابع معرفی شده در کتاب‌خوان ماه مهر سال ۱۴۰۰ است.

"به یادت چله نشینم" سفرنامه پیاده روی اربعین

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان ادامه داد: کتاب "به یادت چله نشینم" یادداشت‌های پیاده‌روی اربعین نوجوانی به نام علی است که خاطراتش را در سفری که همراه با خانواده به کربلا داشته بیان می‌کند؛ این سفرنامه به شیوه‌ای داستانی و با زبانی صمیمی و آشنا ماجرای این سفر را از زمان فراهم شدن مقدمات آن تا زیارت حرم خورشید و پس از آن روایت می‌کند.

وی دریاره کتاب "خاطرات موازی" نیز گفت: این کتاب داستانی در چند قسمت از خاطراتی که در آن مرگ و زندگی به موازات هم پیش می‌روند و بسیار به هم نزدیک‌ است روایت شده است.

وی بیان کرد: رزمندگان بسیاری خاطرات خود را از جنگ و دفاع مقدس، در قالب داستان و خاطره‌نگاری روایت کرده‌اند و نویسندگان بسیاری نیز با مطالعه این خاطرات و سایر منابع تاریخ شفاهی و مکتوب، در این حوزه قلم می‌زنند.

تفکر خلاق عاملی مهم در رشد و موفقیت کودکان است

حسین زاده با اشاره به اینکه تفکر خلاق عاملی مهم در رشد و موفقیت کودکان در ابعاد گوناگون فردی و اجتماعی به‌شمار می‌رود ، گفت: کودکان پیوسته در حال کسب اطلاعات از محیط پیرامون خود هستند؛ آنها به سرعت اطلاعات را جذب کرده و بر اساس آنها با محیط اطراف خود ارتباط برقرار می‌کنند و همین ارتباط ۲ طرفه است که به آنها توانایی حل مساله می‌دهد.

وی ادامه داد: نویسنده کتاب "کوچک کاوشگر بزرگ" معتقد است که از طریق فعالیت‌هایی که شوق و ذوق کودک را برمی‌انگیزد و متناسب با سن او است، می‌توان مهارت‌های تفکر خلاق را در او پرورش داد و به اهداف مهم آموزشی و پرورشی دست یافت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان افزود: کتاب "مقابله با پیمان شوم"، کتاب سوم از مجموعه تاریخی یاران پیامبر (ص) برای نوجوانان است که وقایع سال‌های پایانی زندگی رسول گرامی اسلام را روایت می‌کند. این کتاب ماجرای خیانت یهودیان قبیله "بنی نضیر" در مدینه و اخراج آنها را از این شهر تشریح می‌کند.

بیش از ۲ میلیون و ۶۲۶ هزار جلد کتاب در کتابخانه های خوزستان موجود است.

استان خوزستان دارای ۲۲۱ کتابخانه با ۱۰۵ هزار و ۳۸۹ نفر عضو است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار