معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب‌وفاضلاب استان همدان گفت: هر خاموشی ۲ ساعته برق منجر به قطعی ۷ ساعته آب در روستا‌ها می‌شود.
کد خبر: ۹۹۰۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۷ 03 September 2021
معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب‌وفاضلاب استان همدان گفت: هر خاموشی ۲ ساعته برق منجر به قطعی ۷ ساعته آب در روستا‌ها می‌شود.

به گزارش تابناک همدان، حمیدرضا نیکداد، معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب‌وفاضلاب استان همدان با اشاره به قطعی‌های روزانه آب در شهرستان‌ها و روستای سراسر استان همدان افزود: کاهش شدید فشار آب از ساعت۲۳ تا ۴ صبح در برخی از شهرستان‌ها از جمله همدان تنها به منظور مدیریت ذخایر آبی بوده تا بتوانیم از قطعی کامل آب در طول روز جلوگیری کنیم.

وی تأکید کرد: این درحالی است که قطعی‌های آب در روستا‌ها به هیچ عنوان شامل این موضوع نشده و تنها این رویداد مربوط به قطعی برق و خاموشی منابع محدود تولید و انتقال آب در این نواحی است، زیرا که هر خاموشی ۲ ساعته برق در این مناطق منجر به قطعی ۷ ساعته آب در روستا‌ها می‌شود.

نیکداد بیان کرد: قطعی برق باعث خارج کردن منابع محدود آب از مدار تولید شده و در نهایت منجر به قطعی طولانی مدت آب در روستا‌ها می‌شود از این رو قطعی بلند مدت آب در روستا‌ها ربطی به آبفا نداشته و از اداره برق قابل پیگیری است.

نیکداد با بیان اینکه مدیریت ذخایر آبی به‌وسیله کاهش شدید فشار و یا بعضا قطع کامل آب از ساعت ۲۳ تا ۴ صبح تا آغاز مجدد بارندگی و رسیدن ذخایر آبی به شرایط مطلوب ادامه دارد تأکید کرد: اگر آبفا مدیریت ذخایر آبی را بدین گونه اجرا نمی‌کرد، در ایام کنونی شاهد اتمام کامل ذخایر آبی و قطع چندین ساعته آن در ساعات اوج مصرف بودیم.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار