فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز گفت: در هفته دفاع مقدس در نمایشگاه امسال با عنوان بهشت خاکی در بلوار شهید چمران شیراز، هر شب یک عملیات رزمندگان استان فارس در دوران دفاع مقدس بازسازی و در قالب روایت گری و نمایش ارائه می شود.
کد خبر: ۹۸۸۰۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰ 22 September 2015
سرهنگ اسماعیل محبی پور دوشنبه در نشستی با خبرنگاران بیان کرد: در این نمایشگاه که از ششم مهرماه جاری میزبان عموم مردم است، هر شب یک برنامه نمایشی و کلیپ ویژه دفاع مقدس توسط روایت گران استان و کشور اجرا می شود.
وی با بیان اینکه رویکرد امسال این نمایشگاه با سال های گذشته متفاوت است افزود: در بخش دیگری از این نمایشگاه حال و هوای دوران دفاع مقدس به صورت ماکت و روایت برای کودکان و نوجوانان و نسل جوان مهیا شده است که فضایی فراهم شده تا کودکان بتوانند عملیات والفجر را بازسازی کنند.
محبی پور اظهارداشت: همچنین در این نمایشگاه نمایش جنگ افزارها و ادوات جنگی سبک و نیمه سبک برپا شده است.
وی دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس این ناحیه را برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، یادواره شهدای شهرک معالی آباد، برگزاری یادواره شهدای دانش آموزی، اعزام راوی به مدارس، تجلیل و سرکشی از خانواده شهدا، نشست های روشنگری، پیاده روی خانوادگی و تجلیل از بان و فرماندهان و ایثارگران دوران دفاع مقدس عنوان کرد.
او اضافه کرد: بر اساس نظرسنجی در سال های گذشته، حضور واستقبال مردم از برنامه های هفته دفاع مقدس نشان از اشتیاق مردم به فرهنگ ایثار و مقاومت است.
محبی پور با بیان اینکه ملت ما دشمنی دشمنان دردوران دفاع مقدس را فراموش نمی کنند ادامه داد: دفاع مقدس تابلو و شاخصی مهم در برابر دشمن شناسی واستکبار ستیزی است و مردم ما فریب خنده مقطعی دشمن را نمی خورند و ملت ایران با همدلی و همزبانی مشکلات خود را حل می کند.
وی عنوان داشت: امروز نیازمند تبیین و نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس هستیم و فاصله گرفتن از آموزه های دفاع مقدس نباید در بین نسل جوان وجامعه ما رسوخ پیدا کند لذا دستگاه های فرهنگی و تبلیغی باید برنامه ریزی گسترده ای در این زمینه داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار