مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: یک مرکز اضطراری برای بستری بیماران کرونایی در بندر امام خمینی(ره) درحال تجهیز و آماده سازی است.
کد خبر: ۹۸۶۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵ 17 August 2021

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: یک مرکز اضطراری برای بستری بیماران کرونایی در بندر امام خمینی(ره) درحال تجهیز و آماده سازی است.

عادل دریس بیان کرد: به دنبال شیوع موج جدید ویروس کرونا در کشور و با هدف ارتقای آمادگی برای درمان بیماران کرونایی، اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان درحال آماده سازی و تجهیز سالن ورزشی شهید حقگو به امکانات پزشکی و درمانی، برای بستری بیماران کرونایی است.

وی افزود: با افزایش آمار مبتلایان به کرونا در کشور و به تبع آن وضعیت بحرانی منطقه، این اداره کل با تجهیز این سالن ورزشی به امکانات درمانی و تجهیزات پزشکی از جمله ٣٠ تخت بیمارستانی برای بستری بیماران و همچنین راه اندازی اتاق احیا(CPR)، درحال فراهم کردن زمینه‌ مساعد برای یاری رساندن به شبکه بهداشت و درمان است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان افزود: با تبدیل سالن ورزشی شهید حقگو به مرکز اضطراری برای بستری کردن بیماران کرونایی، تلاش می‌شود نگرانی‌ شهروندان در خصوص کمبود امکانات درمانی برطرف و از فشار به شبکه درمانی منطقه کاسته شود.

وی افزود: پس از استقرار ٣٠ تخت بیمارستانی، ایجاد اتاق احیا در کنار دیگر تجهیزات لازم پزشکی و ملزومات اداری در این سالن ورزشی و واگذاری راهبری و مدیریت آن به شبکه بهداشت و درمان منطقه، امکان پذیرش و بستری کردن بیماران در شرایط اضطراری فراهم می شود.

هم اکنون ۲۰ شهرستان خوزستان از جمله ماهشهر در وضعیت قرمز، ۲ شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار