کد خبر: ۹۸۶۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳ 21 September 2015
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز از بی‌سوادی حدود یک درصد از مردم این استان خبر داد و گفت: تلاش‌های ویژه‌ای برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در البرز در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، خسرو ساکی بعد از ظهر امروز در یک نشست خبری به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد.

وی در این نشست طی سخنانی اظهار داشت: در حال حاضر نرخ بی‌سوادی در استان البرز به شدت کاهش یافته و از رقم حدود 4 درصد به حدود 1 درصد رسیده است.

این مسئول افزود: بر اساس آخرین آمارها از سال 90 تا امروز 10 هزار و 328 نفر از افراد بی‌سواد استان البرز در دوره‌های سوادآموزی شرکت کرده و به جمع افراد با سواد اضافه شدند.

ساکی گفت: همچنین 6 هزار و 382 نفر نیز در دوره‌های تحکیم سواد شرکت کردند که اکثر آنها طی 2 سال اخیر اقدام به این مهم کرده‌اند.

وی اعلام کرد: در حال حاضر و با وجود آنکه استان البرز جزو استان‌های مهاجرپذیر است، حدود 99 درصد مردم ساکن استان البرز با سواد هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در این نشست خبری که به مناسبت فرارسیدن سال تحصیلی 94 – 95 برگزار شد، اعلام کرد: همچنین در یک سال اخیر بیش از یک هزار و 188 نفر از اتباع دیگر کشورها که اکثر آنها از اتباع کشور افغانستان هستند در دوره‌های سوادآموزی استان البرز شرکت کرده‌اند و یکی از برنامه‌های اصلی ما در حوزه سوادآموزی، آموزش به مددجویان ندامتگاه‌های استان البرز است.

ساکی اظهار داشت: افزایش بی‌رویه جمعیت استان البرز و مهاجرپذیر بودن این استان، برنامه‌های سوادآموزی را با مشکلاتی همراه کرده و اگر این شرایط را نداشتیم، به طور قطع سال‌ها قبل بی‌سوادی در این استان ریشه‌کن می‌شد.

وی تصریح کرد: در فصل تحصیلی گذشته بیش از 19 هزار نفر دانش‌آموز از اتباع دیگر کشورها در مدارس استان البرز ثبت نام کردند که امسال این تعداد به حدود 24 هزار نفر رسیده است.

این مسئول گفت: تمام دانش‌آموزان اتباع خارجی ثبت نام شده در مدارس استان البرز، دارای مجوزهای قانونی از جمله کارت اقامت بوده‌اند.

ساکی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چه اقداماتی برای تامین امنیت دانش‌آموزان و ارتقاء امکانات مدارس در سال تحصیلی جدید پیش‌بینی شده است، گفت: یکی از اولویت‌های اصلی ما عدم استفاده از وسائل گرمایشی قدیمی به ویژه بخاری‌های نفتی و گازی است و در تلاش هستیم که این وسائل را به طور کامل از سیستم گرمایشی مدارس حذف کنیم.

وی بیان داشت: البته هنوز تعدادی از مدارس استان البرز از این وسائل استفاده می‌کنند که البته کلاس‌های روستایی هستند و کمتر از 8 درصد دانش‌آموزان در کل استان البرز چنین شرایطی دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز افزود: از سوی وزارت آموزش و پرورش برنامه‌ای جامع و حاوی 100 برنامه برای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ابلاغ شده که تحقق تمام این برنامه به عنوان اولویت اصلی ما است.

ساکی در پایان برای تمام دانش‌آموزان و فرهنگیان استان البرز آرزوی موفقیت و سالی پربار علمی کرد و گفت: امیدواریم با تلاش‌های انجام شده، رهنمودهای مقام عظمای ولایت مبنی بر جهاد علمی در سال تحصیلی 94 – 95 محقق شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار