نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت:استاندار اصفهان باید در سطح مسائل و عظمت اصفهان و نقش آفرین و با روابط ملی خوب و بر مسائل احاطه داشته باشد و تجربه نشان داده است استاندار بومی در این جایگاه اثرگذارتر می تواند عمل کند.
کد خبر: ۹۸۵۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴ 13 August 2021

مهدی طغیانی درباره آینده اقتصاد ایران گفت: طبق بررسی های انجام شده 40 درصد بخش های مختلف اقتصاد ایران اصلا مالیات پرداخت نمی‌کنند و 20 درصد دیگر هم از آنچه باید پرداخت شود، کمتر پرداخت می‌کنند.

به گفته وی در کشوری که واسطه گری و دلالی به صرفه تر است، اقتصاد کشور رشد نمی کند زیرا کار دلالی بهتر از اقتصادی به صرفه است.

طغیانی با اشاره به اینکه قانون کلیات جذب سرمایه را مصوب کردیم اضافه کرد: شفافیت در اجرای قانون سامانه مودیان مالیاتی و سامانه هوشمند و پایانه های فروش، تفکیک حساب شخصی از تجاری برای نخستین بار در کشور (جهت فرار مالیاتی) از مهمترین موارد آن است.

وی خاطر نشان کرد: ایران 8 درصد ظرفیت معدن ثابت شده جهان را دارد اما در حوزه اقتصاد معدن کشور ما تعطیل است در حالی که از راه معدن می توانیم درآمد از دست رفته نفت را با جذب سرمایه گذار و توسعه پایدار جبران کنیم.

 نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره مالیات بر خانه های خالی گفت: این موضوع با جدیت دنبال می شود به عنوان مثال در شهر اصفهان ظرفیتی بالغ بر 30 درصد خانه هایی که در شهید کشوری ساخته شده استفاده و ۷۰ درصد خالی است که نوعی احتکار مسکن بشمار می آید.

طغیانی، آب و آلودگی هوای اصفهان را دو موضوع مهم دانست و اظهار داشت: در مورد وضعیت آب معتقدیم در بالا دست مصرف آب کنترل نشده و بیش از مصرف آب برداشت نمی شود و شفاف سازی مصرف از مبدا رودخانه و آبخوان صورت نمی گیرد اما همیشه جزو شاکیان هستند.

وی درباره موضوع آلودگی هوای اصفهان بیان کرد: شهر اصفهان پایگاه رصد جامع آلودگی هوا ندارد و رصد میزان آلودگی بیشتر تصادفی است در حالی که نیاز به یک مرکز پایش رصد دائمی دارد که در این زمینه بودجه جذب شده که با مشارکت شرکت شهرک های صنعتی، شهرداری و محیط زیست این مرکز تاسیس شود.

وی با صراحت عنوان کرد : با تقسیم اصفهان مخالف هستیم زیرا مصائب این شهرستان به مناطق اطراف پیوند می خورد و تفکیک استان ها و تقسیم سیاسی با وجود مشترکات در آب و مسائل فرهنگی به صلاح نبوده و موجب تضعیف دو منطقه می شود.

وی به دیگر موضوع مهم در سطح استان اصفهان یعنی انتخاب استاندار نیز اشاره کرد و گفت: استاندار اصفهان باید در سطح مسائل و عظمت اصفهان و نقش آفرین و با روابط ملی خوب و بر مسائل احاطه داشته باشد و تجربه نشان داده است استاندار بومی در این جایگاه اثرگذارتر می تواند عمل کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار