رییس دانشگاه پیام نور استان اصفهان گفت: ۴۹ رشته محل جدید و کاربردی متناسب با بازار کار و اشتغال در مراکز و واحدهای این دانشگاه راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۹۸۵۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰ 13 August 2021

محمدرضا جلالی افزود: دانشگاه پیام نور کشور اقدام به تعریف و راه اندازی رشته محل‌های جدید و تقاضامحور با توجه به نیاز و تقاضای جامعه و بازار کار و شرایط اقلیمی و صنعتی در استان های مختلف کرده است که ۴۹ رشته محل در اصفهان ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه پذیرش در این رشته‌ها از نیمسال تحصیلی جدید یعنی مهر امسال آغاز می‌شود، اظهار داشت: از جمله این رشته محل‌ها می‌توان به مدیریت بیمه، مدیریت مالی، مدیریت گمرکی، مدیریت کسب و کارهای کوچک، ایمنی صنعتی و هتلداری اشاره کرد.

جلالی، تعداد دیگری از رشته محل های اضافه شده به دانشگاه پیام نور استان اصفهان را آمار و سنجش آموزشی، روابط عمومی، روزنامه نگاری، مدیریت فرهنگی و هنری، مترجمی زبان، میکروبیولوژی و مددکاری اجتماعی عنوان کرد.

جلالی خاطرنشان کرد: رشته های جدید و تقاضامحور، جایگزین رشته‌هایی شدند که در سال‌های گذشته پذیرش دانشجو در آنها در برخی از واحدهای پیام نور، کمتر از حد نصاب بود و تقاضای چندانی برای آنها وجود نداشت.

رییس دانشگاه پیام نور استان اصفهان، تعداد رشته‌های تحصیلی حذف شده در این دانشگاه را حدود ۲۵۰ رشته محل اعلام و اضافه کرد: در زمان حاضر این دانشگاه حدود یکهزار و ۱۴۰ رشته محل دارد.

وی همچنین با بیان اینکه دوران کرونا تاثیر منفی بر جذب دانشجو در این دانشگاه نداشت، تصریح کرد: میزان جذب ما در سال گذشته حدود ۱۲ درصد افزایش یافت.

جلالی گفت: در ۲ سال گذشته و با مجازی شدن کامل آموزش ها، زیرساخت‌ها و سیستم‌های مورد نیاز در این بخش در دانشگاه پیام نور استان اصفهان، تقویت شد و امروزه در این زمینه کاملا خودکفا هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار