مقام معظم رهبری فرموده‌اند فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی جامعه تبدیل شود.
کد خبر: ۹۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷ 03 March 2015
به گزارش تابناک، ابراهیم فرجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در صومعه‌سرا با تبریک فرا رسیدن هفته منابع طبیعی با بیان اینکه امسال همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی 6 هزار اصله نهال در بین شهروندان صومعه‌سرا توزیع می‌شود حفظ و نگهداری و احیای فضای سبز و منابع طبیعی را از وظایف این نهاد عنوان کرد و گفت: برای حفظ منابع طبیعی به همکاری مردم نیاز است.
وی با اشاره به شعار هفته منابع طبیعی با عنوان «با مردم برای مردم» خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی جامعه تبدیل شود.

وی شاخص‌ترین برنامه منابع طبیعی صومعه‌سرا در این هفته را توزیع 6 هزار اصله نهال رایگان هم‌زمان با نخستین جمعه هفته منابع طبیعی بین نمازگزاران این شهرستان عنوان کرد و نوع نهال‌های قابل توزیع را سرو خمره‌ای، سرو نقره‌ای، کریپتو مریا، زربین «سروابرکوه»، بلوط، توسکا و صنوبر دانست.

وی با تصریح بر اینکه توان فعلی منابع طبیعی برای تأمین نهال مناسب با نیاز مردم نیست، خاطرنشان کرد: کاشت نهال و نگهداری از منابع طبیعی اهمیت ویژه‌ای دارد.

رئیس منابع طبیعی صومعه‌سرا اظهار کرد: فضاسازی تبلیغی، همایش پیاده‌روی، همایش دهیاران و بسیج سازندگی، درختکاری در محوطه بقعه آقا سیدذکی مناره بازار از جمله برنامه‌های این نهاد در هفته منابع ‌طبیعی است.

وی افزود: به منظور آموزش و ترویج فرهنگ منابع طبیعی تعدادی بروشور با توضیحاتی از سیمای منابع طبیعی منطقه، اهداف و وظایف و عملکرد منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نیز در بین شهروندان توزیع می‌شود.

به گزارش فارس، «سرو ابرکوه» به لحاظ گیاه‌شناختی، سرو زربین نام دارد و درختی کند رشد، سوزنی برگ، همیشه سبز، به ارتفاع 20 تا 30 متر، مخروطی شکل و دارای گل‌های مخروطی لیمویی رنگ است که در اواسط بهار شکفته می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار