سرپرست شرکت توزیع نیروی برق اهواز با اشاره به اعلام سازمان هواشناسی مبنی برافزایش دمای هوا بالای ۵۰ درجه ویژه کلانشهر اهواز در روزهای آتی گفت: ضرورت دارد شهروندان الگوی مصرف را تا پایان هفته جاری رعایت کنند.
کد خبر: ۹۸۴۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۶ 10 August 2021

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق اهواز با اشاره به اعلام سازمان هواشناسی مبنی برافزایش دمای هوا بالای ۵۰ درجه ویژه کلانشهر اهواز در روزهای آتی گفت: ضرورت دارد شهروندان الگوی مصرف را تا پایان هفته جاری رعایت کنند.

مهرداد فارسی مدان بیان کرد:رعایت الگوی مصرف برق مانند ارزیابی مقدار نیاز برق لوازم منزل، استفاده از روشنایی طبیعی روز و عایق کردن خانه‌ها، علاوه بر صرفه جویی در انرژی باعث جلوگیری از حوادث ناشی از همزمانی گرما و مصرف می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش دمای هوا در خوزستان به ویژه کلانشهر اهواز از روز دوشنبه ۱۸ مرداد جاری تا پایان هفته، از کلیه شهروندان درخواست داریم به منظور جلوگیری از بروز حوادث به ویژه در ساعت‌های پیک یا اوج مصرف از لوازم غیرضروری پر مصرف استفاده نکنند.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت:شهروندان با تنظیم دمای کولرگازی منزل خود را بر روی درجه ۲۵ و کولر آبی را با دورکند تنظیم کنند.همچنین لازم است فرهنگ خاموش کردن لامپ اضافه را در منازل و سطح جامعه نهادینه کنیم تا در ارایه خدمات مطلوب توسط تلاشگران صنعت برق اعم از تولید، انتقال و توزیع نیروی برق خللی وارد نشود و شاهد خاموشی احتمالی برق با برنامه ناشی کاهش تولید نباشیم.

فارسی مدان، با بیان اینکه روزهای تعطیل به خاطر کاهش مصرف برق ادارات و بازار زمان مناسبی برای استفاده از این لوازم پرمصرف است، ادامه داد: شهروندان از لوازمی مانند جاروبرقی، لباسشویی، ظرفشویی و اتو به عنوان لوازم پر مصرف، در ساعت‌های اولیه صبح پیش از ساعت ۱۱ استفاده کنند.

وی افزود: سعی کنیم به اعضای خانواده خود بیاموزیم هنگام ترک اتاق وسایل الکترونیکی اعم از کولر، رایانه، لامپ‌ها و غیره را خاموش کنند، با این اقدامات ساده به میزان قابل توجهی مصرف را در ساعت پیک یا اوج یعنی از ساعت ۱۲ تا ۱۸ و از غروب آفتاب تا ساعت ۲۳ کاهش می‌دهیم.

شرکت توزیع نیروی برق خوزستان دارای یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۴۴۰ مشترک است که از این تعداد ۳۳ درصد مشترکان روستایی هستند.

به گزارش هواشناسی خوزستان، نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی روند افزایش دما و وقوع دمای ۵۰ و بالاتر را تا آخر هفته جاری در خوزستان نشان می‌ دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار