مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۸۰۰ پنل خورشیدی در بین عشایر استان توزیع می‌شود که تاکنون نیمی از این برنامه محقق شده است.
کد خبر: ۹۸۴۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹ 09 August 2021

 

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، مجید فرهزاد روز دوشنبه دراین باره افزود: برای تامین این ۸۰۰ پنل خورشیدی، هشت میلیارد تومان هزینه شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۴۰۰ پنل بین عشایر کوچروی استان توزیع شده است و طبق برنامه‌ریزی انجام شده مابقی پنل‌ها نیز در ادامه توزیع می‌شود تا بتوان بخشی از نیاز جمعیت عشایر استان به انرژی برق را تامین کنیم.

فرهزاد با بیان اینکه پنل‌های خورشیدی علاوه‌بر بهبود رفاه عشایر نقش مهمی در حفظ محیط‌زیست نیز دارد، تصریح کرد: عشایر با این پنل‌های خورشیدی می‌توانند موبایل‌های خود را شارژ، سیاه‌چادرها را با لامپ کم‌مصرف روشن و با استفاده از خروجی برق ۱۲ ولتی از انواع لوازم برقی ۱۲ ولتی استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری در ادامه از کمبود انرژی برق در استان طی روزهای اخیر خبر داد و گفت: به نظر می‌رسد با گرم شدن هوا تا پایان هفته مصرف برق در استان افزایش پیدا کند از این رو خاموشی‌ها دوباره در سطح استان بر اساس جدول زمانبندی اعمال می‌شود.

 چهارمحال و بختیاری با تعداد ۱۱۵هزار و ۵۸ نفر عشایر دومین استان پرجمعیت عشایری کشور است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار