رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان پارس‌آباد گفت: غواصان پس از سه روز جستجو جنازه پسر جوانی را که در کانال آب "نادر کندی" اصلاندوز مغان غرق شده بود، از آب بیرون کشیدند.
کد خبر: ۹۸۲۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲ 01 August 2021

محمدعلی هادی روز یکشنبه افزود: سه روز پیش برابر گزارش واصله از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات EOC استان اردبیل مبنی بر غرق شدن جوانی ۱۹ ساله در کانال آب نادر کندی در نزدیکی روستای نورمحمد کندی شهرستان اصلاندوز اکیپ هلال احمر شهرستان پارس‌آباد به محل اعزام شدند.

وی اظهارکرد: جست‌وجو برای پیدا کردن این جوان با حضور نیروهای امدادی، آتش نشانی، نیروی انتظامی در این مدت ادامه داشت که بعد از سه روز با همکاری تیم غواصان و جمعیت هلال احمر شهرستان پارس‌آباد جسد جوان غرق شده از حوالی پمپاژ خلیل‌لو از آب بیرون کشیده شد.

وی از عموم مردم خواست با توجه به گرم بودن هوا از شنا کردن در دریاچه سدها، رودخانه‌ها و کانال‌های آبیاری و زهکشی به جد خودداری کنند تا شاهد چنین حوادث ناگوار نباشیم.

او با بیان این که سالانه تعدادی از شهروندان در اثر بی‌احتیاطی و سهل‌انگاری در کانال‌های آبرسانی و رودخانه ارس غرق می‌شوند، از مردم منطقه خواست از تردد ، نزدیک شدن ، اتراق کردن در حریم کانال‌ها و رودخانه ارس و شنا کردن در تاسیسات آبی و در محل‌های شنا ممنوع و پرخطر خودداری کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان پارس‌آباد با بیان اینکه عدم آشنایی به فن شنا و رغبت کودکان و نوجوانان به شنا در کانال‌های آب کشاورزی منطقه مغان و رودخانه‌ها خطر غرق‌شدگی و جان باختن آنها را افزایش داده به خانواده‌ها توصیه کرد در این ایام بیشتر مراقب فرزندان خود باشند.

شهرستان اصلاندوز مغان در شمال استان اردبیل و کناره های رودخانه مرزی ارس واقع است.

 در سال ۹۸ در مجموع ۲۲ نفر در استان اردبیل بر اثر حوادث غرق‌شدگی جان خود را از دست دادند و پارسال نیز ۱۳ نفر بر اثر غرق شدن در کانال‌های آب کشاورزی و رودخانه‌های استان جان باختند که این تعداد امسال تاکنون ۶ نفر بوده است.

این در حالی است که چندین نفر نیز با کمک شهروندان و نیروهای امدادی از مرگ حتمی نجات یافته‌اند.

کانال‌های آب کشاورزی و رودخانه ارس در شمال استان و نیز رودخانه قزل‌اوزن در جنوب اردبیل از جمله کانون‌های بروز حوادث غرق‌شدگی است ، کانال‌های بزرگ و عمیق آب کشاورزی در منطقه مغان آب را از رودخانه ارس به مزارع کشاورزی در اقصی نقاط منتقل می‌کند. در سال جاری چهار نفر بر اثر سقوط به این کانال‌ها جان باختند.

چندی پیش نیز در حادثه‌ای ناگوار چهار جوان هنگام تفریح در کنار رودخانه قزل‌اوزن در شهرستان کوثر به داخل آب سقوط کردند که ۲ نفر از آنها جان باخته و ۲ نفر نجات یافتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار