شهردار قم تصریح کرد: مدیریت شهری با تجمیع برخی سازمان های شهرداری برای کاهش هزینه ها به صورت کامل موافق است.
کد خبر: ۹۸۱۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹ 26 July 2021

به گزارش تابناک قم، سیدمرتضی سقائیان نژاد که امروز در نشست رسمی و علنی شورای اسلامی شهر در ساختمان شهید باکری این شورا سخن می گفت با تبریک اعیاد ماه ذی الحجه اظهار کرد: یکی از مطالبات شهرداری از مدیریت استان این است که ضرر و زیان های وارد شده به مدیریت شهری در موضوع شیوع کرونا و مبارزه با آن به نحوی جبران شود.

وی همچنین اضافه کرد: به هر حال بودجه هایی به عنوان تسهیلات کرونایی به استان وارد شده و ما نیز آسیب های وارد شده را به مدیریت استان منعکس کرده ایم، اما همچنان جای این سوال وجود دارد که استان چه کمکی به شهرداری برای جبران این ضررها و زیان ها خواهد کرد.

شهردار قم در ادامه به موضوع تجمیع برخی سازمان های تابعه شهرداری قم توجه داد و گفت: ما به طور کامل با این تجمیع و ادغام سازی موافق هستیم، اگرچه چارچوب های این بحث نیز باید توسط سازمان شهرداری ها مشخص شود.

سقائیان نژاد ادامه داد: به هر حال شاید در شرایط فعلی نتوان برخی از این سازمان ها را از نظر حقوقی منحل کرد، اما این امکان وجود دارد که برخی از آن ها به صورت مشترک سرپرستی شوند تا این تجمیع به صورت آرام آرام و گام به گام به پیش برود.

وی افزود: البته می توان این امکان را مهیا کرد که نیروهای مازاد از این تجمیع در بخش های دیگری از شهرداری و بر اساس نیاز هر بخش به کار گیری شوند تا نگرانی و چالشی در این زمینه به وجود نیاید.

شهردار قم در عین حال به افزایش سرسام آور قیمت ها و هزینه های مدیریت شهری توجه داد و خاطرنشان کرد: نسبت هزینه های جاری به هزینه های عمرانی در بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری قم ۲۰ به ۸۰ بود و البته این عدد در بودجه سال جاری به ۲۹ به ۷۱ رسید که نشانه خوبی در زمینه مدیریت شهری نیست.

سقائیان نژاد همچنین اذعان کرد: البته مجموعه مدیریت شهری قم یعنی شورای اسلامی شهر و شهرداری همچنان تلاش دارند تا با وجود همه چالش ها و محدودیت ها، مدیریت شهر را به صورت عادلانه برقرار کنند و در این مسیر کوشا باشند.

وی با اشاره به این که در این مسیر نیاز به نقشه راه وجود دارد بیان کرد: این نقشه راه می تواند از سوی شورای اسلامی شهر به شهرداری تکلیف شود، اما در عین حال راه دیگری در پیش گرفته شده که این راه، تدوین این نقشه راه توسط شهرداری و با حضور نماینده شورای اسلامی شهر است که البته این نقشه راه در نهایت باید به تصویب نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر برسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار