به گفته مدیر بهزیستی شهرستان اصفهان 52 فعالیت اصلی و 148 ریز فعالیت در بهزیستی اصفهان انجام می شود.
کد خبر: ۹۷۹۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰ 19 July 2021

جواد سلمانی به مناسبت هفته بهزیستی در جمع اصحاب رسانه گفت: بهزیستی برای زندگی بهتر و بهتر زندگی کردن در جامعه تلاش می کند.

وی با بیان اینکه بهزیستی از معاونت های تخصصی تشکیل شده که هر کدام متناسب با مسئولیت تخصصی خدمات به گروه هدف ارائه می دهند اظهار کرد:  در استان اصفهان 140 هزار معلول شناسایی شده اند از این تعداد در شهرستان اصفهان 32 هزار و 282 معلول وجود دارد که تحت پوشش بهزیستی شهرستان اصفهان هستند و خدمات دریافت می کنند این در حالی است که باید دانست این رقم آمار واقعی و جمعی معلولان اصفهان نیست.

سلمانی عنوان کرد: برای تحت پوشش قرار دادن افراد در بهزیستی تلاش شده به صورت تخصصی عمل شود تا افراد واقعی که نیاز به کمک دارند با توجه به نوع و شدت معلولیت تحت پوشش قرار گیرند.

او تاکید کرد: هزینه های توانبخشی بسیار بالاست به طور مثال در شهر اصفهان حدود 750 نفر ضایعه نخاعی داریم هر ضایعه نخاعی حدود یک تا 1.5 میلیون به صورت ماهیانه هزینه نگهداری نیاز دارد.

سلمانی در ادامه تصریح کرد: یکی از اهداف مهم بهزیستی بحث توانمندسازی است که در این راستا دو مولفه مسکن و اشتغال را در اولویت قرار داده است .

وی بیان داشت: پرداخت تسهیلات مسکن با شرایط خاص به خانواده های دارای یک معلول یا بیشتر دارند در دستور کار قرار داده شده است که به خانواده هایی که دارای یک معلول تا سقف 50 میلیون و 2 معلول 140 میلیون وام مسکن بلاعوض داده می شود.

سلمانی با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال چند آیتم را مورد توجه قرار داده ایم که یکی از آنها پرداخت تسهیلات 4 درصد طبق تبصره 16 است اضافه کرد: در حال حاضر تیم کارشناسی بهزیستی با تمام توان بررسی های لازم برای شناسایی افرادی که واقعا برای اشتغال داوطلب دریافت وام هستند را دارد این وام به صورت مرحله به مرحله پرداخت می شود.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال اشتغال پایدار هستیم نه اینکه بیکاران بدهکار تحویل جامعه بدهیم؛ در حال حاضر وام اشتغال 50 میلیون تومان است مقرر شده تسهیلات 50 میلیون تومانی تا سقف 100 میلیون تومان افزایش پیدا کند.

سلمانی افزود: یکی دیگر از فعالیت های صورت گرفته برای ایجاد اشتغال در میان مددجویان بهزیستی پرداخت تسهیلات به کارفرمایان است،کارفرمایان می توانند با به کارگیری هر مددجو و ایجاد اشتغال برای آن به مدت 5 سال که مطابق شرایط اداره کار بیمه و حقوق پرداخت کند 50 میلیون وام دریافت کند.

او اظهار کرد: یکی دیگر از روش های حمایتی که بهزیستی در دسنور کار قرار داده است بیمه کارفرمایی است به این شکل که کارفرما مددجو یی را به کار میگیرد و حق بیمه توسط بهزیستی پرداخت می شود این مورد تا پیش از این تنها 5 سال اعتبار داشت اما در قانون جدید تا زمان بازنشستگی ادامه دارد.

تعامل با مراکز کاریابی برای ایجاد اشتغال دیگر فرایندی بود که سلمانی در مورد آن توضیح داد.

وی عنوان کرد: بخش توانبخشی بهزیستی نام آشناترین بخش این اداره است که خدمات متناسب با نیاز مددجویان را ارائه می کند.

سلمانی با بیان اینکه همیشه شنیده ایم پیشگیری بهتر از درمان است تصریح کرد: بدون شک توجه به پیشگیری و خدماتی که می توان با آموزش به موقع در این حوزه داشت تا حد زیادی هزینه های تحمیلی آینده را کاهش می دهد پس باید توجه ویژه ای به این بخش را می طلبد ، پیشگیری از اعتیاد، معلولیت و برگزاری کلاس های مهارت زندگی مواردی است که در حوزه معاونت پیشگیری صورت می گیرد. 297مرکز در شهر اصفهان در حوزه پیشگیری خدمات می دهند.

او گفت: 160 مرکز مشاوره خصوصی در سطح شهرستان اصفهان داریم که خدمات مورد نیاز جامعه را ارائه می دهد یک مرکز مشاوره ژنتیک و یک مرکز عمومی دولتی داریم.

در ادامه سلمانی آموزش را حلقه گمشده در سطح جامعه دانست گفت: آموزش مولفه ای است که باید به آن پرداخته شود تا در آینده شاهد اتفاقات مطلوبی در سطح جامعه باشیم.

سلمانب به خدمات معاونت مشارکت های مردمی این اداره نیز اشاره کرد افزود: معاونت مشارکت مردمی یکی از وظایف جلب و جذب و در ادامه هزینه کردن این منابع دارد.  مشارکت ها به صورت نقدی، غیر نقدی و خدماتی است و شهروندان می توانند مشارکت های خود را از هر کدام از این راه ها برای حمایت از مددجویان داشته باشند.

او در ادامه گفت: در حوزه اجتماعی 2هزار و 250 خانواده تحت حمایت اجتماعی بهزیستی شهرستان اصفهان قرار دارند که در دفاتر زنان و توانمندسازی، کودکان و نوجوانان و آسیب های اجتماعی به صورت تخصصی خدمات متنوعی برای مددجویان برنامه ریزی و ارائه میشود .

سلمانی به شرایط کرونایی نیز اشاره کرد و افزود: کرونا فعالیت های بهزیستی را چند برابر کرده است، ایجاد مکان قرنطینه نیازمند تجهیزات و هزینه است ولی این کار انجام شد. با حمایت خیرین مددجویانی که از کرونا آسیب دیده اند را حمایت کرده ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار