مدیرکل ارتباطات و فناوری قم:
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم در دیدار با شهردار قنوات از مشهود بودن رویکرد این نهاد مبنی بر حرکت در مسیر شهرداری الکترونیک خبر داد.
کد خبر: ۹۷۹۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷ 19 July 2021

به گزارش تابناک قم، جواد غلام پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم اظهار داشت: پویایی و فعالیت جوانان درحوزه فن‌آوری اطلاعات در سال‌های اخیر از اتفاق‌های خوب است و ارائه طرح‌های حمایتی و تشویقی نیز در ادامه این روند موثر می‌باشد.

وی تصریح کرد: قنوات قم در رابطه با مبحث شهر الکترونیک از هدف گذاری‌های انجام شده جلوتر می‌باشد.

شهردار قنوات نیز گفت: اتمام طرح مرکز داده اطلاعات مکانی پایه شهر به‌صورت کامل اصلاح و متمرکز شده‌است.

رضا شکاری افزود: افزایش نشاط اجتماعی هدف مهمی است که در اجرای برنامه‌های فرهنگی و عمرانی در شهر قنوات دنبال می‌شود.

شکاری بیان داشت: به‌عقیده ما به‌هر اندازه که نسل جوان و خانواده‌ها نشاط بیشتری داشته باشند خروجی بخش صنعت و تولید در شهر افزایش خواهد یافت.

وی افزود: بهره‌برداری از خط دوچرخه سواری شهر قنوات، پارکینگ عمومی با ظرفیت ۵۰ خودرو و تکمیل کامل روشنایی بلوار، ولی عصر (عج) از دیگر طرح‌های اجرا شده به‌شمار می‌آید.

وی تاکید کرد: بازآفرینی تمام بوستان‌های محله‌ای شهر قنوات، افتتاح خانه فرهنگ و لایروبی کانال اصلی هدایت آب‌های فصلی این شهر بعد از ۲۰ سال از اقدام‌های مهم انجام شده بوده‌است.

شهردار قنوات بیان کرد: همچنین حفر چاه‌های جدید و بازسازی و هدایت کانال‌های فرعی دیگر نیز در راستای ساماندهی آب‌های فصلی انجام پذیرفته‌است.

قنوات در بخش مرکزی قم قرار گرفته و فاصله آن با شهر قم حدود ۱۰ کیلومتر است، این شهر در سال ۷۹ با ادغام روستا‌های حاجی‌آباد لک‌ها، مرادآباد، والیجرد و حسن‌آباد ایجاد شد و از سابقه تاریخی قابل‌توجهی برخوردار است و گویش برخی از مردم ساکن در این شهر به‌زبان لکی است.

این شهر در مناطق خشک و کویری قم قرار گرفته است و در گذشته از طریق حفر قنات، آب مورد نیاز مردم منطقه تامین می‌شد و به‌دلیل همین پیشینه تاریخی به‌نام شهر قنوات شناخته می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار