کد خبر: ۹۷۸۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۶ 15 July 2021
کارشناس مسؤول فرآورده های طب سنتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ورزشکاران رشته های  رزمی و بدنسازی این استان پودرها و مکمل های دارویی را از مراکز غیرمجاز و فروشگاه های زیرزمینی تهیه نکنند. 
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، یدالله روهینا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: داروخانه ها بهترین و مطمئن ترین مکان برای تهیه پودرها و مکمل  های دارویی ویژه ورزشکاران است. 
وی افزود: عده ای از ورزشکاران رشته های رزمی و بدنسازی کهگیلویه و بویراحمد در کنار تمرین های ورزشی خود از پودرها و مکمل های  دارویی استفاده می کنند. 
کارشناس مسؤول فرآورده های طب سنتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: دانستن مقدار و زمان بندی مصرف  پودرها و مکمل های دارویی از سوی ورزشکاران و شرایط خاص ورزشی آنها برای به حداکثر رساندن آثار این مکمل ها ضروری است. 
روهینا عنوان کرد: تهیه پودرها و مکمل های دارویی از مراکز غیرمجاز و فروشگاه های زیرزمینی ممنوع و خلاف بوده و با توزیع کنندگان و مصرف کنندگان آنها نیز برخورد جدی می شود.  
وی ابراز داشت: پودرها و مکمل های دارویی تهیه شده از مراکز غیرمجاز و فروشگاه های زیرزمینی ممکن است دارای مواد مضر بوده و در شرایط نامساعد نگهداری شده باشند. 
روهینا گفت: داروخانه‌ ها اقدام به تهیه پودرها و مکمل های دارویی از شرکت های معتبر می کنند که دارای برچسب اصالت و تأییدیه سازمان  غذا و دارو بوده و آزمایش های لازم را نیز گذرانده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار