دبیر قرارگاه کرونای استان ایلام گفت: مقابله با کرونا یک رسالت همگانی است و تولید محتوای فرهنگی یک ضرورت و اولویت به شمار می رود.
کد خبر: ۹۷۸۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸ 14 July 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ جهانگیر رستم زاد  در جلسه قرارگاه مقابله با کرونای شهرستان ایلام اظهار داشت: در این میان وظیفه شهرداری برای تبلیغات محیطی و رسانه ها برای فرهنگ سازی عمومی و تولید محتوا سنگین است.

وی ادامه داد: برای کارهای فرهنگی هیچ زمانی دیر نیست، مردم باید به حساسیت موضوع کرونا و خطرات آن بیشتر از پیش راهکار داشته باشند و رعایت پروتکل های بهداشتی در این زمینه باید بیشتر از همیشه باشد.

رستم زاد افزود: با توجه به شیوع موج پنجم کرونا، اگر اقدامات پیشگیرانه انجام نشود مشکلاتی عدیده ای ایجاد خواهد شد و بنابراین باید مردم به ویژه صنوف مختلف نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی و زدن‌ ماسک اهتمام داشته باشند و شهرداری نیز تبلیغات محیطی و گسترده ای را در زمینه آگاه‌سازی مردم انجام دهد.

معاون استاندار ایلام، حضور مردم در آرامستان ها به ویژه آرامستان صالح آباد در شهرستان مهران را یک خطر دانست و تاکید کرد: باید ورودی‌های این آرامستان از محل روستای مهدی آباد واقع در شهرستان ایلام بسته شود و همچنین رستوران ها باشگاه‌ها، تمامی آموزشگاه ها و مراکز بازی از جمله گیم نت ها تعطیل شود و رستوران ها به صورت سفارش بیرون بر فعالیت کنند و نظارت بر شیوه نامه های بهداشتی توسط نانوایی ها هم باید تشدید شود .

وی با بیان اینکه چرخه اطلاعی این ویروس جهش یافته بیشتر از نوع های گذشته است و باید همگان در قبال پیشگیری از سرایت این بیماری ورود گسترده ای داشته باشند، یادآور شد: در این راستا ادارات نیز باید دورکاری به خصوص برای شاغلان پرخطر شامل مادران باردار یا شیرده و کارمندان دارای بیماری زمینه ای را اجرایی کنند.

فرماندار ایلام نیز در این نشست گفت: میزان تقاضا برای دریافت برگه تردد توسط افرادی که خواهان خروج از شهر به سایر مناطق هستند بیش از حد انتظار است در حالی که باید برگه تردد فقط برای افراد دارای کار قضایی یا پزشکی صادر شود.

خیراله گراوند افزود: تجمع مردم در فرمانداری برای گرفتن برگه تردد به سایر نقاط خود می تواند عاملی مهم در انتقال ویروس کرونا باشد که باید برای این معضل توسط مسوولان چاره اندیشی شود و همچنین برگزاری مراسم‌های جشن و عزا به ویژه ختم یک معضل اساسی در شیوع و گسترش ویروس کرونا در سطح شهر ایلام است که باید با این موضوع برخورد شود./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار