رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران با تایید افزایش تقاضا برای سفر به ارمنستان با انگیزه دریافت واکسن کرونا، گفت: هیچ منع قانونی و ایرادی برای این سفرها وجود ندارد.
کد خبر: ۹۷۶۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵ 06 July 2021

تابناک رضوی: خبر سفر ایرانی‌ها به ارمنستان به انگیزه تزریق واکسن کرونا این روزها واکنش‌های زیادی داشته است؛ کیانوش جهانپور ـ مسوول روابط عمومی وزارت بهداشت و سخنگوی سازمان غذا و دارو ـ گفته «در برخی کشورهای همسایه از واکسن کرونا استقبال نشده که ارمنستان از جمله آن‌ها است. این کشور واکسن آسترازنکا را وارد کرده است که مورد استقبال عمومی قرار نگرفته و مردم این کشور واکسن‌ها را مورد استفاده قرار نداده‌اند و از آن‌جایی که این واکسن‌ها تاریخ مصرف دارند، به توریست‌هایی که به آن‌جا سفر می‌کنند، تزریق می‌شود.» او که استقبال نکردن مردم این کشورها از واکسیناسیون و تزریق واکسن مازاد به گردشگران را از معضلات این کشورها دانسته و گفته نباید آن را نقطه قوت این کشورها تلقی کرد، احتمال تکرار وضعیت مشابه ارمنستان در عراق را هم داده است.

از سوی دیگر، علیرضا رییسی ـ سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ـ گفته «نیازی نیست برای تزریق واکسن کرونا به خارج از کشور مسافرت کنند، زیرا وظیفه دولت، قراردادن واکسن کرونای رایگان در اختیار مردم است که این کار در حال انجام است.»

تبلیغ «تور واکسن» از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فاقد وجاهت قانونی اعلام شده و مورد تایید ستاد ملی کرونا هم نیست، با این وجود، حرمت‌الله رفیعی ـ رییس هیات‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ـ به ایسنا گفت: آژانس‌های گردشگری توری به نام واکسن را تبلیغ نمی‌کنند، پس اقدام غیرقانونی صورت نگرفته است. وقتی در داخل کشور امکان واکسیناسیون گسترده فراهم نیست و آن‌چه انجام می‌شود هم مطابق با زمان‌بندی اعلام‌شده نیست، طبیعی است مردم وحشت‌زده از این بیماری برای سلامت خود چاره‌ای بیاندیشند.

او افزود: اگر مردم برای دریافت واکسن کرونا به کشورهایی سفر می‌کنند که این امکان را در دسترسِ گردشگر قرار داده، چه ایرادی دارد؟ وقتی امکانات را کامل در اختیار نگذاشته‌ایم نمی‌توانیم مردم را از این سفر نهی کنیم. در داخل کشور هنوز واکسیناسیون ۷۰ سال به بالا تکمیل نشده است. ارمنستان و کشورهای دیگر هم که واکسن کرونا در اختیار گردشگران قرار می‌دهند، خلاف نکرده‌اند، اتفاقا در راستای توسعه گردشگری سلامت کشور خود حرکت می‌کنند.

⛺ فرینو، انتخاب اول کوهنوردان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار