سال ۱۹۲۴ برای اولین بار در بازی‌های المپیک پاریس بود که به مناسبت تاسیس انجمن جهانی ورزشی نویسان (AIPS) و به منظور تجلیل از خدمات ارزشمند خبرنگاران، نویسندگان و عکاسان ورزشی، روز دوم جولای را به نام روز جهانی ورزشی نویسان نامگذاری کردند.
کد خبر: ۹۷۵۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹ 04 July 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا؛از آن روز تاکنون هرساله در این روز برنامه های مختلفی از سوی انجمن جهانی ورزشی نویسان و نمایندگی های آن در کشورهای مختلف برگزار می شود، چرا که خبرنگاران ورزشی نقشی انکارناپذیر در پیشبرد ورزش دنیا دارند و به نوعی پیشقراولان توسعه فرهنگ ورزش در جوامع بشمار می روند.

اگر جوهر قلم خبرنگاران ورزشی نباشد، موفقیت قهرمانان بازتاب پیدا نمی کند و رغبت زیادی در جوانان و نوجوانان برای ورزشکار شدن بوجود نمی آید.

در این راستا، انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی کرمانشاه نیز به مناسبت این روز برنامه ای را برای گرامیداشت این روز در کاروانسرای هتل لاله بیستون برگزار کرد.

عبدالحمید احمدی معاون وزیر ورزش و جوانان و رئیس انجمن ورزشی نویسان ایران که بعنوان میهمان ویژه بصورت مجازی در این مراسم سخنرانی می کرد، ضمن تبریک روز جهانی ورزشی نویسان، اظهارکرد: نامگذاری روز دوم جولای به عنوان روز جهانی ورزشی نویسان این نکته را یادآوری می کند که جایگاه و نقش خبرنگاران، نویسندگان و عکاسان ورزشی در پیشبرد اهداف و فرهنگ ورزش در جامعه بسیار بالاست.

وی خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت ها برای رشد و توسعه ورزش در جامعه استفاده شود، چرا که هر چه بیشتر مردم را با ورزش همراه کنیم، زندگی با نشاط و پر از هیجان و اتفاقات مثبتی را برای مردم رقم خواهیم زد.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: امیدواریم خبرنگاران ورزشی بتوانند از فضای ورزش بگونه‌ای مراقبت کند که در مقابله با ناهنجاری ها و بداخلاقی ها آن را محفوظ نگه دارند.

وی در ادامه انجمن ورزشی نویسان کرمانشاه را ازجمله انجمن های پیشگام در کشور دانست و گفت: این انجمن تاکنون توانسته با کمک پیشکسوتان به سرعت برنامه ها و کارهای مختلف را انجام دهد.

رئیس انجمن ورزشی نویسان ایران افزود: امیدواریم تیم جوان و پرانرژی انجمن ورزشی نویسان استان کرمانشاه با بهره گیری از تمامی تجارب پیشکسوتان و ظرفیت‌های موجود بتوانند کارهای جدید و بزرگتری را انجام دهند، همانطور که در مدت کوتاه فعالیت خود تاکنون کارهای مهمی را انجام داده اند.

در نامگذاری معابر شهر از نام مفاخر ورزش استان هم استفاده شود

در ادامه این مراسم حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی نیز خبرنگاران ورزشی را سفیران صادقی دانست که در تلاشند واقعیت‌ها را به جامعه منتقل می کنند .

وی در ادامه به بیان انتظاراتی که از جامعه خبرنگاران ورزشی وجود دارد پرداخت و تصریح کرد: از همه خبرنگاران ورزشی نویس می‌خواهیم که ویژگی‌های خوب ورزشکاران را بیان کنند و به حواشی نپردازد.

نماینده مردم سنقر و کلیایی بااشاره به اینکه خبرنگاران می توانند انتظارات مردم از قهرمانان را به آنها منعکس کنند، تاکید کرد: خبرنگاران ورزشی باید بتوانند الگو دهی کنند و ورزشکاران قهرمان را به عنوان الگوها به جامعه و نسل های بعدی معرفی کنند و از طرف دیگر بخش خصوصی را نیز برای سرمایه گذاری در ورزش ترغیب کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه در آیات و روایات دینی به مقوله ورزش بسیار توجه شده، گفت: امیدواریم خبرنگاران ورزشی بتوانند در زمینه‌های توسعه فرهنگ ورزش در جامعه فرهنگ سازی بیشتری انجام دهند و یکی از راه هایی که می‌تواند مردم را به سمت ورزش بیشتر ترغیب کند معرفی مفاخر ورزشی است.

حسینی کیا ادامه داد: بنابراین خبرنگاران ورزشی باید از شهرداری مطالبه کنند تا برای مفاخر ورزشی شهرشان معابری را به نام آنها نامگذاری کنند و از سوی دیگر با توسعه فرهنگ ورزش زمینه ای فراهم کنند تا وقف های جدیدی به نام ورزش در کرمانشاه ایجاد شود.

احیاء صنعت اسب نژاد کرد به اقتصاد کرمانشاه کمک می کند

جهانبخش شکری رئیس خانه صنعت کرمانشاه نیز دراین مراسم، با بیان اینکه کرمانشاه از دیرباز در ایران به عنوان مهد پهلوانی معروف بوده گفت: مهمان نوازی مردمان کرمانشاه که در همه جای ایران زبانزد شده ناشی از فرهنگ پهلوانی است که از گذشته های دور تاکنون بین آنها رواج داشته است.

وی ادامه داد: تا چند دهه پیش تعداد زورخانه های کرمانشاه بسیار زیادی بود و وجود همین زورخانه ها باعث شده بود تا بین مردم استان فرهنگ پهلوانی و مهمان نوازی و جوانمردی بسیار رایج باشد.

رئیس خانه صنعت کرمانشاه به وجود آداب نیکی که در زورخانه ها وجود دارد اشاره کرد و گفت: اگر امروز در هر مدرسه یک زورخانه داشته باشیم فرهنگ احترام به بزرگترها بین جوانان ما نهادینه خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه باید با گسترش تعداد زورخانه ها فرهنگ پهلوانی را بین مردم کرمانشاه دوباره رایج کنیم، گفت : بر این اساس ما در کارخانه جهان فولاد غرب به دنبال این هستیم تا یک زورخانه را برای کارگرانی که در این کارخانه مشغول به فعالیت هستند، احداث کنیم.

شکری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه کارهای بسیار زیادی در توسعه زیرساخت‌های ورزشی استان طی دو سال اخیر و با کمک مدیر کل ورزش و جوانان استان انجام گرفته گفت: یکی از این اقدامات خوب تلاش برای احداث پیست سوارکاری در دهکده المپیک کرمانشاه است.

وی با اشاره به وجود 12 هزار راس اسب کرد در کرمانشاه گفت: اسب کرد پیشینه ۳۵۰۰ ساله در کرمانشاه دارد و در زمان باستان باتوجه به اقلیم مناسب در کرمانشاه این اسب پرورش داده می شد و همانند سلاح های جنگی آن را به دنیا صادر می‌کردیم.

رئیس هیات مدیره شرکت جهان فولاد غرب با تاکید بر اینکه نژاد اسب نژاد کرد در کشور باید احیا شود افزود: در این راستا اقداماتی را برای ثبت جهانی شدن اسب نژاد کرد آغاز کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: اگر صنعت اسب کرد را در کرمانشاهی احیاء کنیم و رونق دهیم، قطعاً می‌تواند زمینه اشتغالزایی و درآمدزایی بسیار بالایی را برای مردم استان به همراه داشته باشد.

امتیاز یک تیم لیگ برتری فوتبال را به کرمانشاه بیاورید، اداره اش با ما

در ادامه این مراسم فرهاد مرزی نایب رئیس خانه صنعت و معدن کرمانشاه و مدیرعامل باشگاه فوتسال خانه صنعت با اشاره به جایگاه بسیار خوب ورزش بین مردم کرمانشاه گفت: همواره در مسابقات ورزشی دیده ایم که مردم کرمانشاه استقبال بسیار خوبی از رقابت های ورزشی دارند.

وی خاطرنشان کرد مردم کرمانشاه سالهاست که در حسرت یک تیم لیگ برتری فوتبال مانده‌اند، بنابراین ما این قول را به مسئولین و نمایندگان استان می‌دهیم که اگر امتیاز یک تیم لیگ برتری را به کرمانشاه بیاورند، صنعتگران استان آن را اداره و مدیریت خواهند کرد.

مرزی در ادامه ضمن اعلام آمادگی همکاری صنایع استان با هیات های ورزشی گفت: هر کدام از هیات های ورزشی کرمانشاه که متمایل باشند می‌توانند مدیران یکی از کارخانجات استان را به عنوان عضو هیئت رئیسه خود انتخاب کند تا به اینگونه حمایت های لازم از آن هیئت ورزشی انجام شود.

وی تاکید کرد: ما آمادگی داریم که به هیئت های ورزشی کرمانشاه کمک کنیم، اما خود آنها نیز باید اعلام آمادگی کنند تا هر یک از کارخانه های استان برای کمک به یکی از هیات های ورزشی پای کار بیاید، چراکه در هر برهه ای کمک های مقطعی به هیئت های ورزشی انجام شود کار را برای آنها پیش نخواهد برد و چندان کارساز نیست، بنابراین اگر این اقدام صورت گیرد حمایت های مادی از هیئت‌های ورزشی به صورت مستمر خواهد بود.

با رویدادهای ورزشی بین المللی می توان کرمانشاه را بیشتر معرفی کرد

مصطفی باباملکی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمانشاه نیز دیگر سخنران این مراسم بود که با تاکید بر اینکه کارکرد ورزش تنها در حوزه قهرمانی، فرهنگی و تربیتی نیست گفت: ورزش حوزه ها و مقوله های بسیار گسترده ای را دربرمی‌گیرد.

وی گفت: برای نمونه در بحث کرونا مردم از نظر روحی و روانی دچار افسردگی و آسیب‌های شدند که یکی از راه های کمک به آنها ورزش است و از سوی دیگر ورزش کردن به ارتقای سیستم ایمنی بدن آنها کمک زیادی می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: ورزش درس زندگی و تربیت و ایثار و زندگی می دهد و مانع از سوق یافتن جوانان به سمت آسیب های اجتماعی می شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمانشاه عنوان کرد: ورزش ظرفیت‌های زیادی دارد که باید بتوانیم ظرفیت‌های آن را به مردم نشان دهیم و از خوبی های آن بگوییم .

وی در ادامه خواهان همکاری بیشتر صنایع استان با ورزش شد و گفت: همکاری ورزش و حوزه صنعت استان می‌تواند منجر به برگزاری مسابقات و رویدادهای بین‌المللی مختلفی در کرمانشاه شود که این مسئله باعث معرفی کرمانشاه خواهد شد.

بیستون ظرفیت های زیادی در توریسم ورزشی دارد

سخنران پایانی این مراسم، شورش فرامزی شهردار بیستون و رئیس هیات تیراندازی کرمانشاه بود که در سخنانش شهر بیستون را شهری زیبا و تاریخی دانست که ظرفیت‌های بسیار زیادی برای توریسم ورزشی دارد.

وی به برگزاری چند دوره مسابقات بین المللی صخره نوردی و شطرنج در بیستون اشاره کرد و گفت: برگزاری این مسابقات تاحدود زیادی به معرفی بیشتر بیستون بسیار کمک کرد.

رئیس هیات تیراندازی کرمانشاه خاطرنشان کرد: قطعا اگر حمایت سرمایه‌گذاران و همراهی مدیران استان را داشته باشیم می توانیم از رشته های مختلف ورزشی درآمدزایی بسیار زیادی را برای استان داشته باشیم، برای نمونه شطرنج یکی از پول‌سازترین رشته ها در دنیا است که ما چندان به آن نپرداخته ایم.

وی متذکر شد: البته در سال‌های گذشته تعدادی از سرمایه‌گذاران استان از جمله شرکت جهان فولاد غرب حمایت‌های بسیار زیادی را از ورزش استان داشته که باید این فرهنگ حمایت از ورزش را در صنعت استان نهادینه کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار