مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: کار برداشت انگور یاقوتی از سطح ۳۸۲ هکتار از تاکستان‌های بارور این شهرستان آغاز شد.
کد خبر: ۹۷۵۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰ 04 July 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،سعید حیدرپوذر افزود: پیش بینی می شود با برداشت سه تن در هر هکتار در مجموع یک هزار و ۱۵۰ تن انگور یاقوتی که بخش عمده آن نوبرانه است از تاکستان های این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی اظهار داشت: با وجود خشکسالی و کاهش نزولات جوی در سال جاری خوشبختانه با سرما و یخبندان در تاکستانها مواجه نبودیم و همین امر باعث شد تا شاهد افزایش عملکرد باشیم.

رییس جهاد کشاورزی گیلانغرب در ادامه گفت: پیش بینی می شود امسال نسبت به سال گذشته افزایش ۲۰ درصدی انگور یاقوتی را در هر هکتار داشته باشیم.

حیدرپور همچنین از ثمردهی اولین تاکستان انگور یاقوتی به روش جدید در این شهرستان خبرداد و توضیح داد: روش جدید تحت عنوان رو سیمی عملکرد بهتری را نسبت به روش سنتی دارد .

وی گفت: افزایش سطح مواد در انگور و در سطح شاخ و برگ ، کاهش آفات و بیماریها در آن ،آبیاری و برداشت راحت تر از دیگر مزایای کشت روسیمی است و علاوه بر این موارد محصول تولیدی در این روش نسبت به باغ معمولی خوشرنگ تر ، درشت تر و سنگین تر است و محصول دچار قارچ زدگی نمی شود.

او اضافه کرد: انگور تولیدی این شهرستان قابلیت تبدیل به کشمش را نیز دارد که برنامه ایجاد کارگاه آن در این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

شهرستان گیلانغرب ۴۰هزار هکتار اراضی کشاورزی و یک هزار هکتار باغات دارد که سالیانه ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید می شود.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار تن جمعیت دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار