کد خبر: ۹۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۳ 03 March 2015

به گزارش تابناک ارومیه،حمید کاظمی کیا مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی طی سخنانی گفت :میانگین هدر رفت برق از شبکه توزیع در آذربایجان غربی ۱۶.۸ درصد بوده و این میزان از میانگین ۱۴.۸ درصدی کشور بیشتر است.وی ادامه داد:بر اساس ابلاغ آیین نامه مبنی بر کاهش تلفات به ۱۰ درصد، نیازمند تامین اعتبار برای اجرای طرحهای اصلاح شبکه هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان غربی همچنین با اشاره به اینکه بر اساس بررسیهای انجام شده بالغ بر ۱۲ هزار و ۴۰۰ انشعاب غیر مجاز در سطح استان وجود دارد، می افزاید: از این تعداد ۱۰ هزار و ۵۰۰ مورد در ارومیه بوده که باید جمع آوری شوند.

وی در ادامه افزود:ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه شهرها و احداث ساختمانهای بدون پروانه ساخت و منع قانونی در واگذاری انشعاب به اینگونه بناها، سهولت دسترسی به شبکه های برق، عدم تمکن مالی در خرید انشعاب برق ناشی از مهاجرت بی رویه روستائیان به شهرها و بیکاری و فقر شدید مالی و نبود مجازات های بازدارنده از عواملی هستند که باعث استفاده غیر مجاز از نیروی برق می شوند.

کاظمی کیا با تاکید براینکه ارومیه دارای بیشترین تعداد انشعابات غیر مجاز برق در سطح استان محسوب می شود، ادامه داد: در این راستا برای جمع آوری انشعابات غیر مجاز ۱۲ اکیپ جمع آوری در سه ناحیه ارومیه تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: در راستای برخورد با متخلفین موفق به جمع آوری ۴ هزار و ۲۰۰ انشعاب غیر مجاز طی ۹ ماهه اول امسال در ارومیه شده ایم.

وی ادامه داد: متاسفانه عدم برخورد بازدارنده در گذشته باعث گردید ه است تعداد محدودی از مشترکین علیرغم داشتن انشعاب قانونی اقدام به استفاده از برق غیر مجاز کنند که برابر ضوابط آیین نامه وزارت نیرو، نسبت به اعمال خسارت به اشتراک مربوطه اقدام و وصول آن پیگیری می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار