استاندار خوزستان با اشاره به مشکلات راه‌اندازی مرکز نگهداری بانوان معتاد اهواز گفت: مقرر شد این موضوع در هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی اهواز مطرح و حل شود و در غیر این صورت، در شورای برنامه‌ریزی خوزستان تعیین تکلیف خواهد شد.
کد خبر: ۹۷۴۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴ 29 June 2021

استاندار خوزستان با اشاره به مشکلات راه‌اندازی مرکز نگهداری بانوان معتاد اهواز گفت: مقرر شد این موضوع در هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی اهواز مطرح و حل شود و در غیر این صورت، در شورای برنامه‌ریزی خوزستان تعیین تکلیف خواهد شد.

قاسم سلیمانی‌دشتکی در پایان نشست تخصصی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که امروز (۸ تیرماه) به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه از فعالان این عرصه در بعد پیشگیری و درمان قدردانی و سه کار عمده در خصوص احیای کمپ ماده ۱۶ بررسی شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در قالب کمپ ماده ۱۶ دولت تقبل کرده است که معتادان متجاهر را نگهداری و درمان کند و نسبت به حرفه‌آموزی آن‌ها اقدام کند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به پیگیری سه مجموعه در این خصوص، افزود: مجموعه‌ای توسط بسیج و سپاه در این راستا در نظر گرفته شده و تعدادی از معتادان در این مرکز نگهداری می‌شوند. تفاهم‌نامه‌ای با ستاد ملی مبارزه با مواد مخدر و بسیج در این راستا منعقد شده است.

استاندار خوزستان بیان کرد: تفاهم‌نامه دیگری بین رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر و رئیس اموز زندان‌های کشور در زمینه تاسیس کمپ ماده ۱۶ در زندان منعقد شده است و روند کار، پیشرفت فیزیکی خوبی دارد. برای بهره‌برداری آن در سال جاری اعتباراتی مورد نیاز است که فعلا ۶ میلیارد تومان اختصاص داده شده است. همچنین به دستگاه‌های خدمات‌رسان تاکید کردیم در کاهش هزینه‌های مرکز کمک کنند.

سلیمانی‌دشتکی گفت: سال ۹۰ نیز در خصوص راه‌اندازی مرکز نگهداری بانوان، تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی اهواز به منظور واگذاری یک قطعه زمین منعقد شد که تقریبا واگذار شده بود و ساخت و ساز و انجام شد اما اکنون در خصوص مالکیت زمین اختلاف نظر وجود دارد که مقرر شد این موضوع در هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی اهواز مطرح و حل شود و در غیر این صورت، در شورای برنامه‌ریزی خوزستان تعیین تکلیف خواهد شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر در حال تلاش هستیم که به سرعت مرکز کمپ ماده ۱۶ راه‌اندازی شود و من مسئول گذشته نیستم. چهار استان، منتخب برای راه‌اندازی این کمپ‌ها هستند که خوزستان به خوبی در حال فعالیت است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: یاریگران بخش خصوصی و NGOها باید در زمینه پیشگیری از اعتیاد کمک کنند. پلیس و مسئولان امنیتی، انتظامی و مرزبانی نیز با استان‌های مبداء و مسیر حمل مواد هماهنگی قوی‌تری داشته باشند تا مواد مخدر از استان‌های دیگر وارد خوزستان نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار