مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق در استان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد. مهدی دادگر ظهر یکشنبه در نشست خبری با بیان اینکه شرایط ویژه ای در صنعت برق پیش رو داریم، عنوان کرد: خراسان جنوبی وضعیت پایدار و خوبی نسبت به بسیاری از استان ها دارد.
کد خبر: ۹۷۴۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰ 28 June 2021

وی اظهار کرد: شرکت توزیع برق خراسان جنوبی جزو شرکت های خوب بر اساس شاخص ها و پارامترها است و با ۹۹.۹ درصد می توان گفت هیچ روستایی بدون برق نیست.
به گفتۀ وی میانگین نرخ خاموشی ها در خراسان جنوبی پایین است و تلفاتی نداریم واین ماحصل چندین سال تلاش است.

مشکل در نیروگاه های غرقابی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی به دلیل کاهش بارندگی ها، نیروگاه های غرقابی که ۵۰ درصد انرژی را تأمین می کنند با مشکل مواجه شده اند و به دلیل کاهش آب های پشت سد که استفاده‌های چند منظوره دارد، در برداشت برق محدودیت هایی وجود دارد.
دادگر افزود: به دلیل افزایش گرمای امسال نسبت به سال‌های گذشته به میزان متوسط ۵ درجه سانتی گراد در فروردین و ۲.۵ درجه در اردیبهشت ماه سیستم های سرمایشی مصرف کنندگان خیلی زود وارد مدار شده است.
وی با بیان اینکه در مجموع ۲۰ درصد افزایش مصرف برق نسبت به مدت زمان مشابه را داشته ایم، گفت: سیستم های سرمایشی اغلب با بازدهی پایین سهم عمده‌ای در افزایش مصرف برق دارند به گونه‌ای که فقط ۲۳ هزار مگاوات مصرف سیستم‌های سرمایشی در اوج مصرف است.
به گفتۀ وی چاه های کشاورزی نیز که عموماً در اردیبهشت راه اندازی می شد از اسفند سال قبل راه اندازی شده بود.

جریمه ۴۴۰ میلیون تومانی برای متخلفین رمزارزها
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اشاره به استفاده غیرقانونی از رمزارزها، گفت: از دستگاه هایی به نام واینر استفاده می کنند که برق را می بلعد.
دادگر ادامه داد: میزان استفاده از این دستگاه ها نسبت به سال قبل ۱۰ برابر افزایش داشته یعنی بیش از دو هزار مگاوات مصرف رمز ارزها است که فقط ۳۲۲ مگاوات آن دارای مجوز و بقیه غیر مجاز هستند.
وی اعلام کرد: ۵۷ مشترک با ۳۴۶ دستگاه واینر شناسایی و ۴۴۰ میلیون تومان جریمه شده اند و ۱۵۰ دستگاه واینر دیگر هم توسط دستگاه های زیربط که به صورت قاچاق به استان وارد می شد ضبط شده است.
به گفتۀ وی اطلاع رسانی شده که اگر هر فردی افراد متخلف در این زمینه را معرفی کند تا سقف ۲۰ میلیون تومان نیز هدیه دریافت می کند.

پتاسیل بالای استان در انرژی خورشیدی و بادی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی در زمینه برنامه های کاهش مصرف برق در استان هم گفت: با صنایع، مشترکین چاه های کشاورزی، ادارات دولتی، اصناف و دیگر موارد تفاهم نامه هایی بسته شده است که در کاهش مصرف برق همکاری داشته باشند.
دادگر بیان کرد: روشنایی معابر و نماهای ساختمانی، برق زیادی مصرف می کنند که در معابر تمهیدات اندیشیده شده ولی از صاحبین ساختمان هایی که نمای برق دارند درخواست شده که خاموش کنند، چرا که میزان مصرف آنها برابر با ۲ واحد صنعتی بزرگ است.
وی با اشاره به اینکه ۳۹۰ هزار مشترک برق در استان هستند، اظهار کرد: اگر هر مشترک ۱۰۰ وات روزانه مصرف داشته باشد، ۳۹ مگاوات در کل مصرف خواهیم داشت و هیچ خاموشی اعمال نخواهد شد.
وی بیان داشت: خراسان جنوبی به دلیل ظرفیت بالا در باد و خورشید توانایی بالایی در سرمایه گذاری برای ایجاد نیروگاه های خورشیدی و بادی دارد، که باید به آن توجه شود.به گفته وی در حال حاضر با تولید ۲۳ مگاوات انرژی خورشیدی حدود ۸ درصد مصرفی استان تأمین می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار