مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: فعالیت مافیای مواد مخدر در دنیا خدمات دولت‌ها را بی اثر می‌کند.
کد خبر: ۹۷۳۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶ 26 June 2021

ولی الله نصر اصفهانی گفت: تلاش میشود خدمات اجتماعی خود را با کمترین ورود به بخش قضائی و انتظامی دنبال شود و ضرورت دارد در زمینه پیشگیری برنامه ریزی جدی‌تری داشته باشیم.

وی با تاکید بر ضرورت آموزش خانواده ها تاکید کرد: هر سال شعاری در رابطه با مبارزه با مواد مخدر مطرح می‌شود و امسال شناخت خانواده‌ها نسبت به مواد مخدر با عنوان «حقایق درباره اعتیاد را به اشتراک بگذارید» شعار این ایام انتخاب شده است.

نصر اصفهانی با بیان اینکه در زمینه تبلیغات در حوزه مبارزه با مواد مخدر ما عقب هستیم، گفت: این در حالی است که مافیای مواد مخدر خیلی جلوتر از ما فعالیت دارند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه همه اقدامات در زمینه مبارزه با مواد مخدر جزیره‌ای است و اثرگذاری ندارد، گفت: ضروری است قرارگاه اجتماعی مبارزه با مواد مخدر در کلان شهرها برای کاهش آسیب‌های ناشی از مصرف مواد مخدر تشکیل شود تا از عملکرد جزیره‌ای خودداری شود.

به گفته نصراصفهانی ۹۰ مرکز ترک اعتیاد در استان اصفهان فعالیت دارد.

وی اظهار کرد: ۱۲ درصد از خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی استان اصفهان به دلیل افزایش اجاره بها، حاشیه نشین شده‌اند و تولید آسیب‌ها بیشتر از اقدامات صورت گرفته شده است و از این رو اقدامات بهزیستی بی اثر است.

10 درصد مصرف کنندگان مواد مخدر زنان هستند

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: در استان اصفهان ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار مصرف کننده مواد مخدر وجود دارد که هشت هزار نفر معادل ۱۰ درصد آنها بانوان هستند.

علی اکبر ابراهیمی با بیان اینکه پیشگیری یعنی هر نوع اقدام جهت جلوگیری از وقوع شرایط بد که موجب ناتوانی و اختلال می شود، تصریح کرد: بهزیستی در کلان به دنبال رفاه اجتماعی است و هر نوع سیاست گذاری که منجر به کاهش آسیب شود در جهت رفاه اجتماعی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار