در ۲ سال اخیر.
رئیس کل دادگستری استان همدان گفت که یک هزار و ۵۰۷ نفر از مجموع زندانیان این استان در طول ۲۱ ماه گذشته مشمول عفو شده و از زندان آزاد شدند.
کد خبر: ۹۷۳۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷ 24 June 2021
 رئیس کل دادگستری استان همدان گفت که یک هزار و ۵۰۷ نفر از مجموع زندانیان این استان در طول ۲۱ ماه گذشته مشمول عفو شده و از زندان آزاد شدند.

به گزارش تابناک همدان، «محمدرضا عدالتخواه» روز پنج‌شنبه در آیین تجلیل از قضات و کارکنان نمونه دستگاه قضایی استان همدان، افزود: بیشترین تعداد عفو زندانیان کشور مربوط به استان همدان است، درحالی که از سال ۸۸ تا ۹۸ تنها ۵۷۸ نفر از زندانیان این استان مشمول عفو شده بودند.

وی اظهار داشت: همچنین استان همدان رتبه نخست کشور در بحث صلح و سازش، اتقان آراء و آزادی مشروط را دارد و در حوزه میزان رضایتمندی مردم و ارباب رجوع نیز جایگاه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: مجموعه دستگاه قضایی استان برنامه‌های متنوعی در ۲۱ ماه گذشته طراحی و اجرا کرده که تعداد قابل قبولی از این برنامه‌های مبتکرانه مورد تقدیر و استقبال ریاست قوه قضائیه قرار گرفته است.

عدالتخواه با بیان اینکه برنامه‌های ابداعی استان همدان همچون تشکیل ستاد تالیف قلوب و کمیته‌های معین آن منطبق بر سند تحول قوه قضائیه و با رویکرد گام دوم انقلاب بوده است، افزود: تکلیف و مسئولیت کارمندان نمونه با توجه به اینکه الگوی دیگر همکاران قرار می‌گیرند به مراتب سنگن‌تر است.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۵ درصد پرونده‌های معوقه دادگستری استان همدان در یک سال اخیر رسیدگی شده است، گفت: با فعال شدن سامانه ارزشیابی آراء بدوی قضات (ساآب) و ایجاد رقابتی سالم، کیفیت رسیدگی به پرونده‌های قضایی افزایش یافته است.

به گفته وی، در این راستا سال گذشته تنها ۱۶ درصد از پرونده‌های ارجاعی به دادگاه‌های تجدیدنظر، احکام دادگاه‌های بدوی را نقض کردند و در اردیبهشت امسال نیز این رقم به هفت درصد رسید.

در این مراسم از قضات و کارمندان نمونه دستگاه قضایی استان همدان در خصوص اجرای وظایف، انجام بخشنامه ها، خلاقیت و رسیدگی به درخواست‌های مردم، تجلیل به عمل آمد.

شهید بهشتی نخستین رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در روز هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ به همراه ۷۲ نفر از اعضای حزب جمهوری اسلامی به دست منافقان کوردل به شهادت رسید و برهمین اساس اول تا هفتم تیرماه به عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار