رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از موافقت رئیس جمهور با اختصاص 100 میلیارد تومان بودجه برای وام شهریه دانشجویان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۵ 19 September 2015

به گزارش تابناک یزد،ذوالفقار یزدان‌مهربا اعلام این مطلب گفت:سال گذشته بودجه دولتی وام شهریه صفر بود اما صندوق رفاه سعی کرد این کمبود را از منابع اختصاصی رفع کند. در همین راستا وزیر علوم و وزیر بهداشت به رئیس جمهور نامه‌ای برای تخصیص بودجه به این بخش ارسال نمودند که رئیس جمهور این نامه را به دکتر نوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، ارجاع دادند و تاکید کردند پیگیری شود، در نهایت جلسه‌ای که هفته گذشته برگزار شد منتج شد به اینکه بودجه‌ای به وام شهریه داده شود.

وی درمورد مبلغ بودجه‌ای که در نظر گرفته شده و میزانی که تا کنون تخصیص داده شده توضیح داد: اعتبار پیش‌بینی شده در بودجه 100 میلیارد تومان است که تا کنون حدود 40 درصد آن تخصیص داده شده است و امیدواریم تا پایان سال مبلغ تعیین شده به طور صد در صد تخصیص یابد،البته از آنجائی که 85 درصد از دانشجویان شهریه پرداز بوده و وام شهریه بیشترین متقاضی را دارد،برای پاسخگوئی به این تقاضا نزدیک دو هزار میلیارد تومان لازم است و اگر صد در صد بودجه تعیین شده تخصیص یابد و درآمدهای اختصاصی را نیز در این حوزه به کار بگیریم تنها می‌توان به نیاز چهار درصد متقاضیان پاسخ داد.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان در پاسخ به این سوال که چند درصد از 100 میلیارد به وزارت علوم و چند درصد به وزارت بهداشت اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: این مبلغ بر اساس نسبت دانشجو بین دو وزارت خانه تقسیم می‌شود که بر این اساس حدود 7 و نیم درصد آن متعلق به وزارت بهداشت است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار