رئیس سازمان گردشگری استان آذربایجان شرقی
رئیس سازمان گردشگری استان آذربایجان شرقی گفت: روز جمعه و پس از اتمام نماز جمعه دومین رژه خودروهای کلاسیک در تبریز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۶۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۱ 18 September 2015

به گزارش تابناک تبریز رضا خلیلی در جمع خبرنگاران درباره دومین نمایشگاه و رژه خودروهای کلاسیک اظهار داشت: ما سال گذشته برای اولین بار این مسابقات را با همکاری هیئت اتومبیلرانی استان آذربایجان شرقی برگزار کردیم که این مسابقات در مدتی کم، بازخوردی بسیار خوب را داشت و حتی شهردار تبریز نیز با بازدید از این مسابقات قول‌هایی را به ما دادند.

وی افزود: برگزاری چنین مسابقاتی عامل انگیزه برای جوانان ما محسوب می‌شود که می‌تواند جلوگیری از فرار سرمایه‌ها را نیز برای کشور در پی داشته و همچنین در شناساندن پتانسیل صنعتی تبریز راهی موثر باشد. در بحث اتومبیلرانی هم از لحاظ عشق و علاقه و هم از لحاظ فنی مردم تبریز و آذربایجان با هیچ کدام از شهرهای کشور قابل قیاس نیستند.

رئیس سازمان گردشگری استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: افرادی که در مقاطع مختلف سوار بر این ماشین‌های کلاسیک شده‌اند اکثرا افراد بزرگی بودند که در زمان خود تاثیر به سزایی داشتند. خودروهای کلاسیک از هر نظری تاثیرگذار هستند و ما باید در این زمینه نیز سرمایه گذاری کرده و از پتانسیل بالای تبریز در این زمینه ‌‌نهایت استفاده را ببریم.

خلیلی در خصوص احتمال برگزاری دوره‌های دیگر این مسابقات گفت: در حال حاضر دومین نمایشگاه در این زمینه را برگزار می‌کنیم که امیدوار هستیم این مسابقات دنباله‌دار باشد و ما در آینده نیز بتوانیم دوره‌های دیگر این مسابقات را برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا این مسابقات را در تقویم ملی و حتی بین المللی نیز ثبت کنیم اما بیشتر دوست داریم بخش خصوصی در این امر ورود کرده و با جدیتی که به خرج می‌دهد باعث شکوفایی هرچه بیشتر این مسابقات شود. شاید به جز تبریز جای دیگری نمی‌توانست به این ترتیب پیشرفت داشته باشد و در دومین دوره برگزاری این مسابقات به این صورت کار کند.

رئیس سازمان گردشگری استان آذربایجان شرقی با اشاره به انتشار تصاویر خودروهای کلاسیک در فضای مجازی خاطرنشان کرد: ماشین‌های ما می‌تواند در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی سر و صدای زیادی را به پا کند و باعث جذب هر چه بیشتر افراد به این مسابقات شود.

وی تاکید کرد: ما اگر به دنبال توسعه گردشگری در تبریز هستیم باید علاوه بر حمایت از مسابقات اتومبیل رانی و موتورسواری، بسیار سازمان یافته نیز کار کنیم و این موضوع را بدانیم که پوشش رسانی چنین مسابقاتی هر چقدر بیشتر باشد به نفع شهر تبریز است.

خلیلی در مورد انتقادهایی که از این سازمان در رسانه‌های مختلف مطرح می‌شود گفت: ضعف‌های موجود در همه افراد امری عادی محسوب می‌شود اما ما امیدوار هستیم که نقد این ضعف‌ها در رسانه ملی طوری مطرح نشود که مانع از حضور گردشگران در تبریز شود.

وی تصریح کرد: نباید به هیچ عنوانی جایگاه شهر تبریز را به خطر بی‌اندازیم و بهتر است این نوع نقد‌ها را تا حد امکان به صورت خصوصی مطرح کنیم تا لطمه‌ای به جذب گردشگران که نقش عمده‌ای را هم در اقتصاد شهر دارند وارد نشود.

رئیس سازمان گردشگری استان آذربایجان شرقی با اعلام مسیر رژه خودروهای کلاسیک، افزود: جمعه و پس از اتمام نماز جمعه ما رژه خود را از مجتمع لاله پارک به سمت اتوبان پاسداران آغاز کرده و پس از گذشتن از دروازه شهر از مسیر اتوبوس‌های تندرو به مسیر شریعتی می‌رویم و از آنجا رهسپار محل جدید شهرداری تبریز شده و در آنجا مراسم اختتامیه و اهدای جوایز را برگزار می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار