معاون استاندار و رئیس هیأت بازرسی انتخابات استان همدان بر اولویت قرار دادن آموزش بازرسان تاکید کرد
کد خبر: ۹۶۵۳۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸ 20 May 2021
فرهاد فرزانه گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده مقرر است در روز برگزاری انتخابات بالغ بر ۱۶۰۰ بازرس، سر بازرس و بازرس ویژه در سطح استان روند برگزاری انتخابات را رصد کنند.

به گزارش تابناک همدان، وی افزود:براساس برنامه ریزی انجام شده در هر یک از شعب ثابت وسیار، یک بازرس ثابت و به ازای هر ۱۵ شعبه، یک سر بازرس و به ازای هر ۱۵۰ شعبه یک بازرس ویژه به منظور صیانت از آرای مردم به کنترل فرایند برگزاری انتخابات مبادرت خواهندکرد.

معاون استاندار و رئیس هیأت بازرسی انتخابات استان تصریح کرد: با توجه به اهمیت بازرسی در فرایند انتخابات و در راستای ایفای درست این نقش، لازم است آموزش بازرسان در اولویت فعالیت هیأت‌ها قرار گرفته و پیگیری شود.
فرزانه تشکیل هیات‌های بازرسی انتخابات در استان و شهرستان‌های تابعه را بر اساس قانون انتخابات بموقع و بر اساس تقویم انتخابات ارزیابی کرد و ادامه داد: براساس ماده ۳۱ تبصره ۹ (الحاقی ۲۶/۱۰/۹۱) قانون انتخابات ریاست جمهوری، ماده ۶۹ قانون انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا و ماده ۲۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، مصوب ۷/۹/۱۳۷۸، به منظور حسن اجرای قانون و کنترل فرایند برگزاری انتخابات منطبق با قانون و صیانت و حفاظت از آرای مردم، هیات‌های بازرسی انتخابات در استان و شهرستان‌های تابعه تشکیل و از تاریخ ۱۴۰۰/۱/۱۴ رسما فعالیت خود را آغاز نموده اند. 

 وی خاطرنشان کرد: مردم شریف و فرهیخته استان می‌توانند شکایات، نقطه نظرات و تخلفات هر یک از داوطلبین نمایندگی میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی در حوزه بهار و کبودراهنگ، شورا‌های اسلامی شهر و روستا یا مجریان و دست اندر کاران انتخابات را از طریق مراجعه حضوری به فرمانداریها، پورتال استانداری (لینک شکایات مردمی انتخابات)، شماره پیامک ۹۸۳۰۰۰۸۵۲۹ و یا تماس با شماره تلفن ۳۸۲۵۶۰۰۵ جهت رسیدگی گزارش نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار