مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: ۲۵۰ نفر در ۲۵۰ نقطه بحرانی حریق استان در راستای اطلاع‌رسانی با دمنده‌ اطفای حریق مجهز شده‌اند.
کد خبر: ۹۶۵۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳ 19 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، انشالله کولانی امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به کاهش ۳۳ درصدی حریق در مناطق و جنگل‌های استان طی سال ۹۹ در مقایسه با سال ۹۸، اظهار داشت: یکپارچگی، انسجام و هماهنگی و با پای کار بودن ستاد بحران استان و در کنار آن فرمانداری‌ها، دهیاران، شوراهای اسلامی و به خصوص مشارکت و پیش قدم بودن سازمان‌های مردم نهاد، تشکل‌ها، نهادهای خصوصی، خیران و بهره‌برداران این نتیجه کاهشی حاصل شد.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و منابع ملی دارد که از این میزان یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار جنگل و مرتع تشکیل می‌دهد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه در دنیا به ازای هر هزار هکتار یک جنگلبان وجود دارد، تصریح کرد: به ازای هر ۴۰ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی استان تنها یک محیط‌بان یا جنگلبان وجود دارد.

با اشاره به فعالیت ۱۴ پایگاه اطفای حریق و چهار پایگاه فرعی در سطح استان، گفت: از سال گذشته ۲۵۰ نفر را در ۲۵۰ نقطه بحرانی استان در راستای اطلاع‌رسانی با دمنده‌ اطفای حریق مجهز کرده‌ایم.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از سوزاندن درخت و تهیه چوب و هیزم و زغال از منابع ملی، گفت: فقر معیشتی، نبود امکانات و اشتغال در محل معضلی است که روستائیان را به سمت درآمد زغال سوق می‌دهد، الان شغل‌ها و درآمدهایی را در طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری، کاشت زعفران، گیاهان دارویی و... برای روستائیان جایگزین کرده‌ایم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار