رئیس انجمن پزشکی هسته‌ای ایران با بیان اینکه ۱۵۰ مرکز پزشکی هسته‌ای با فعالیت ۲۰۰ متخصص در کشور وجود دارد، گفت: پزشکی هسته‌ای از مصادیق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای است.
کد خبر: ۹۶۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶ 18 September 2015
رئیس انجمن پزشکی هسته‌ای ایران با بیان اینکه ۱۵۰ مرکز پزشکی هسته‌ای با فعالیت ۲۰۰ متخصص در کشور وجود دارد، گفت: پزشکی هسته‌ای از مصادیق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای است.

به گزارش تسنیم؛ محسن ساغری در نوزدهمین همایش سالانه پزشکی هسته‌ای ایران و مراسم افتتاح سی‌و‌دومین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعتی هسته‌ای کشور، اظهار داشت: آشنایی پزشکان با روش‌های تشخیصی و درمانی، ارتقای سطح دانش و ارائه پژوهش‌های علمی در این حوزه به ارتقای سطح سلامت جامعه کمک می‌کند.

وی افزود: با گذشت بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود فراز و نشیب‌های فراوان در مسیر توسعه اما پزشکی هسته‌ای در کشور رشد چشمگیری داشته است و این فناوری به عنوان یکی از مصادیق استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته ای در کشور مورد توجه است.

رئیس انجمن پزشکی هسته‌ای ایران تصریح کرد: ۱۵۰ مرکز پزشکی هسته‌ای در کشور وجود دارد که ۲۰۰ نفر متخصص در این مراکز فعالیت دارند و اکنون آموزش صدها دانشجو در مقاطع کاردانی کارشناسی و کارشناسی ارشد و آموزش دستیاران سایر رشته‌های پزشکی را برعهده دارند.

وی با اشاره به انتشار مجله علمی پزشکی هسته‌ای ایران به صورت فصلنامه انگلیسی زبان بیان کرد: از بدو انقلاب تعداد مراکز پزشکی هسته‌ای محدود و متخصصان پزشکی در این حوزه و رشته پزشکی مدونی نداشتیم که با تأسیس علوم پزشکی هسته‌ای در تهران از سال ۶۲ پذیرش دستیار پزشکی انجام شد.

ساغری با اشاره به فعالیت چهار مرکز آموزشی پزشکی هسته‌ای در کشور گفت: رشته پزشکی هسته‌ای از رشته‌های نوپای علوم پزشکی است که به سبب وابستگی به پرتو داروها پر هزینه است و به دلیل افزایش قیمت‌ها هم اکنون فعالان این حوزه با چالش‌های زیادی روبه رو هستند.

وی افزود: تعرفه رشته پزشکی هسته‌ای در سال‌های اخیر رشدی نداشته است و مراکز برای خرید تجهیزات جدید با مشکل روبه رو هستند و ادامه فعالیت آنها با مشکل مواجه است که نیازمند حمایت دولت هستند.

رئیس انجمن پزشکی هسته‌ای ایران عنوان کرد: اصلاح تعرفه پزشکی هسته‌ای، تجدید نظر درباره پذیرش تعداد دستیار، ایجاد مشکل برای اشتغال فعالان این حوزه با ابلاغ قوانین سطح بندی، تجدیدنظر درباره درون‌سپاری تعدادی از مراکز پزشکی هسته‌ای در بیمارستان‌های دانشگاهی، عدوم وجود زمینه مناسب برای جذب فارغ‌التحصیلان پزشکی هسته‌ای و کمک به برگزاری کنگره‌های داخلی و شرکت در همایش‌های خارج کشور از مهمترین چالش‌ها و درخواست‌هایی است که انجمن پزشکی هسته‌ای کشور برای رفع آنها اقدام کرده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار