معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تاکنون ۱۵ هزار میلیارد ریال برای خرید تضمینی ۵۵۰ هزار تن گندم به کشاورزان خوزستانی پرداخت شده است.
کد خبر: ۹۶۰۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶ 01 May 2021

تورج نوروزی  با بیان اینکه کار برداشت گندم با ۲هزار و ۵۰۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر در سطح ۵۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی خوزستان و خرید تضمینی آن ادامه دارد پیش بینی کرد حدود ۱.۲میلیون تن گندم به نرخ تضمینی از کشاورزان گندمکار خوزستانی خریداری شود.
وی فرآیند و پیک خرید تضمینی گندم در خوزستان را ۴۰ روز از شروع برداشت این محصول بیان کرد و گفت: هنوز بیش از نیمی از مزارع گندم خوزستان برداشت نشده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان با بیان اینکه قیمت تضمینی هر کیلوگرم گندم ۳۰ فروردین با اعلام رسمی دولت از ۴۰ هزار ریال به ۵۰ هزار ریال افزایش یافت به کشاورزان خوزستانی اطمینان داد تفاوت قیمت قدیم و جدید گندم به حساب آنان واریز خواهد شد.
نوروزی، از کشاورزان گندمکار خوزستانی خواست گندم مازاد برنیاز خود را فقط به مراکز خرید تضمینی وابسته به تعاون روستایی و غله تحویل دهند.
برداشت گندم و کلزا به صورت همزمان از ۲۰ فروردین امسال آغاز شد.
پیش‌بینی شده در سال زراعی جاری علاوه بر خرید ۱.۲ میلیون تن گندم ، ۱۱۷هزار تن دانه روغنی کلزا به صورت تضمینی از کشاورزان خوزستانی خریداری شود.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵ میلیون تن محصولات زراعی ، باغی ، دامی ، شیلات و عسل و عمل آوری ۱۳۸ نوع محصول جایگاه نخست کشوری را دارد.
جهاد کشاورزی خوزستان اعلام کرده است تا پایان خرداد امسال در مجموع ۵.۵ میلیون تن محصولاتی که در پاییز در این استان کشت شده‌اند برداشت خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار