مسئول دفتر نماينده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه همدان گفت: فرهنگ نادرست ازدواج در جامعه بايد تغيير كند.
کد خبر: ۹۵۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱ 18 September 2015
مسئول دفتر نماينده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه همدان گفت: فرهنگ نادرست ازدواج در جامعه بايد تغيير كند.

به گزارش مهر، برنامه‌های متعددی در هفته ازدواج در همدان در حال برگزاری است که شامگاه سه‌شنبه مراسم سالروز ازدواج حضرت زهرا (ص) و مولا امیرالمومنین با شور و نشاط خاصی در سالن فردوسی این شهر برگزار شد.

مسئول دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه همدان در این مراسم با اشاره به اینکه ازدواج امیر المومنین(ع) و حضرت زهرا(ص) آسمانی‌ترین پیوند ازدواج در تاریخ بشریت است، بیان داشت: خدای متعال به همین مناسبت به فرشتگانش دستور داد آسمان را زینت ببندند و به بندگانش به همین مناسبت رحمت را رهنمود کند.

حجت الاسلام ناصر نقویان عنوان کرد: سالم‌ترین الگوی زندگی برای همه بشریت، زندگی این دو بزرگ دین اسلام است و باید قبل از ازدواج در خصوص دین‌داری طرفین تحقیق لازم صورت گیرد و زوج‌های جوان ملاک‌های خود را در ازدواج اخلاق و دین قرار دهند.

وی ادامه داد: اگر فردی برای زیبایی و یا مال با زنی ازدواج کند خدای متعال معیشت این زندگی را بر آنان تنگ و سخت می‌کند.

مسئول دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه همدان با تأکید براینکه باید در انتخاب همسر بر سیرت افراد توجه کرد تا صورت، افزود: جشن های عروسی با هزینه های بالا و بریز و بپاش‌ها فرهنگ ازدواج درست را فلج کرده است.

نقویان گفت: سخت‌گیری های بی‌مورد در ازدواج نباید قوت بگیرد بلکه ازدواج باید عاقلانه باشد تا پایدار بماند.

وی با اشاره به اینکه باید فرهنگ نادرست ازدواج در جامعه تغییر کند، اظهار داشت: شیرینی بسیاری از زندگی‌ها به خاطر سنگینی میزان مهریه عروس به تلخی رسیده است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه زنان باید فرهنگ فاطمی و فرهنگی علوی را برای الگو گرفتن در زندگی خود به‌کارگیرند، بیان داشت: اکنون دختران اروپایی بیشترین گرایش را به اسلام دارند چراکه اسلام جامع‌ترین الگوست.

در این مراسم که شاهد برگزاری مراسم عقد یک زوج همدانی نیز بود، طنزی به نام ازدواج تلگرامی توسط اعضای یکی از سمن های فعال در حوزه ازدواج برگزار شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار