استاندار لرستان:
استاندار لرستان گفت: فعالیت ادارات این استان از شنبه هفته آینده ساعت ۹ آغاز خواهد شد تا در صورت آثار مثبت آن بر کاهش شیوع کرونا، تصمیم‌گیری نهایی انجام شود.
کد خبر: ۹۵۶۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۹ 14 April 2021

به گزارش تابناک لرستان، سید موسی خادمی روز چهارشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با تاکید بر لزوم انسجام و همکاری مردم و دستگاههای اجرایی در مهار موج چهارم کرونا  افزود: طرح کاهش ساعت کاری ادارت استان به صورت آزمایشی و مدت سه روز اجرا می شود.

وی گفت: شرایط ابتلا، مرگ و میر و بستری ناشی از کرونا در استان ناخوشایند و رو به وخامت است.

خادمی در خصوص اقدامات درمانی اظهار داشت: اقدامات لازم در استان انجام شده، تجهیز بیمارستان ها در دستور کار قرار گرفته و تاکید شده است مراقبت از بیماران با کیفیت بیشتری دنبال شود.

وی با اشاره به تکمیل ظرفیت بستری بیمارستان‌های لرستان گفت: در حال حاضر حدود یکهزار نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند و اگر این عدد ۲۰ درصد افزایش یابد ظرفیت تکمیل خواهد شد.

 استاندار لرستان با تاکید بر همراهی مردم در کنترل کرونا تصریح کرد: تنها راه موثر برای مدیریت اوضاع در این شرایط، کمک مردم و نظارت و برخورد قاطع دستگاه ها است که باید با هم انجام شود، دستگاه‌های اجرایی و نظارتی وظایف خود را با شدت بیشتری انجام دهند و اصناف غیر ضروری نیز نسبت به تعطیلی اقدام کنند.

خادمی اظهار داشت: همه کارمندان و کارکنان نظام جمهوری اسلامی در مقابل این موضوع مسئولیت برابر دارند و باید پیگیری کنند تا با همکاری مردم زنجیره شیوع و انتقال این بیماری قطع شود و هرچه سریعتر به فضای عادی جامعه و کسب و کار برگردیم.

تعداد جان‌باختگان کرونا در این استان با فوت ۱۱ بیمار طی شبانه‌روز گذشته، به یک هزار و ۴۷۰ نفر رسید و تعداد مبتلایان کرونا نیز با شناسایی یک هزار و ۱۱۵ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۸۹ هزار و ۹۵۷ نفر افزایش یافته است.
هم اکنون تمامی مناطق لرستان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار