یکی از عمده مشکلات همدان که موجب عدم پیشرفت و تنزّل این استان در زمینه ‌های مختلف شده، حضور بیش از حد مدیران غیر بومی در سطوح مختلف دستگاه‌ های اجرایی استان است.
کد خبر: ۹۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹ 07 April 2015

متاسفانه در سال ‌های اخیر با روند رو به رشد حضور مدیران غیربومی در استان مواجه بودیم که بیشتر از استان های هم جوار به همدان گسیل داده می ‌شوند.

به گزارش تاب ناک همدان ؛ این اتفاق در شرایطی است که استان همدان مدیران بزرگ و موفقی را در خود پرورانده و به کشور معرفی کرده است؛ حضور مدیرانی از استان ‌های اطراف در شرایطی که مدیران بومی استان به سبب مشکلاتی که بر سر راهشان وجود داشته یا به دلیل توانمندی‌ های بالایی که از خود بروز داده‌اند، به استان ‌های دیگر نقل مکان کرده‌ اند، موجب تضعیف استان در سطوح مختلف شده است.

شاید اگر به عنوان یک مسافر به استان ‌هایی چون اصفهان و آذربایجان در سال‌ های نه چندان دور رفته باشید، به خاطر خواهید آورد که مراکز این استان ‌ها از لحاظ وضعیت فرهنگ شهروندی فاصله چندانی با همدان نداشتند اما با تعصب مدیران بومی و لایقی که در راس امور این استان ‌ها قرار گرفتند، روز به روز با شتاب به جلو حرکت کردند و اکنون در خیلی از زمینه‌ ها از پایتخت نیز پیش افتاده‌ اند.

برگزاری بسیاری از همایش ‌های کشوری و بین ‌المللی در سطوح بسیار بالا، وجود امکانات شهری ایده ‌آل، توجه به نیازهای شهروندی، وجود مراکز تفریحی و فرهنگی قابل ملاحظه و مراکز اقتصادی تاثیر گذار در اقتصاد شهروندان، برخورداری از امکانات ورزشی و تیم‌های توانمند در رشته‌ های مختلف و هزاران موارد ریز و درشت دیگر، از جمله دستاوردهای حضور مدیران متعصب بومی و توانمند در شهرها و استان‌ های مذکور است.

در سالیانی پیش ‌تر و در پیش از انقلاب، همدان یکی از شهرهای استان غربی کشور به مرکزیت کرمانشاه بوده که با جدا شدن استان ‌های لرستان، ایلام، کردستان و همدان، همدان با توجه به فرهنگ، تمدن و پتانسیل ‌هایی که در خود داشته، پیشرفت بهتری را نسبت به سایر استان ها در همدان شاهد بوده‌ایم و همین مسئله موجب رقابت خاصی بین استان‌ های همجوار نسبت به همدان شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
Shirley
|
Russian Federation
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
A minute saved is a minute eaernd, and this saved hours!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار