رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: روند افزایش بستری در بیمارستان‌های جنوب غرب استان همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۹۵۴۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱ 09 April 2021

شکراله سلمان‌زاده  اظهار داشت: در شبانه روز گذشته از ۳۷۱ نمونه تشخیصی گرفته شده در آبادان، خرمشهر و شادگان ۱۸۲ بیمار مثبت قطعی ابتلا به کووید۱۹ شناسایی شدند.

وی افزود: در حال حاضر کل موارد مثبت بستری در بیمارستان ۲۶۴ نفر است.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: بر اساس معیارهای تشخیصی ابتلای ۷۶ بیمار در آبادان به کرونا، ۷۵ بیمار در خرمشهر و ۳۱ بیمار در شادگان تایید شد.

سلمان‌زاده افزود: از موارد مثبت جدید شناسایی شده در منطقه جنوب غرب خوزستان ۱۶۴ بیمار شامل ۶۵ بیمار در آبادان ، ۶۹ نفر در خرمشهر و ۳۰ بیمار در شادگان به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کردند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان به بستری ۶۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در پنج بیمارستان ‌آبادان، خرمشهر و شادگان اشاره کرد و افزود:۴۸ بیمار نیز پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند.

وی بیان کرد: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی در جنوب غرب خوزستان ثبت نشده است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ ابتدا در شهر ووهان چین مشاهده شد و در مدت کوتاهی در جهان منتشر گردید.

این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود.

تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدی را در جهان به وجود آورده است.

کارشناسان همچنان توصیه می کنند مردم اصول سه گانه شست و شوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی، اجتناب از تردد و استفاده از ماسک را بیش از گذشته رعایت کنند.

در حال حاضر ۱۷ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز و هشت شهرستان نارنجی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار