سرپرست اداره شیلات شهرستان جاسک با اشاره به افزایش صید در آب‌های دور شهرستان جاسک، امنیت حاصل شده از حضور مستمر ناوگان نیروی دریایی ارتش را عامل اصلی این برخورداری اعلام کرد.
کد خبر: ۹۵۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳ 15 September 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، علی رمضانی حکمی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به آغاز فصل صید تن ماهیان در جنوب کشور اظهار داشت: 525 صیاد جاسکی با استفاده از 34فروند لنج صیادی مجهز به سیستم برودتی عملیات صید تن ماهیان را در سواحل کشور سومالی، جزیره سیشل و خلیج عدن آغاز می‌کنند.
 
وی ناامن بودن آبهای آزاد به ویژه محدوده خلیج عدن را در سنوات قبل علت اصلی محدودیت صید برای صیادان منطقه اعلام کرد و افزود: امسال به دلیل حضور مستمر و گشت زنی ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در منطقه صید تن ماهیان توسط  صیادان شهرستان جاسک به بیش از یک هزارو 500 تن برسد.
 
رمضانی حکمی، در ادامه با توجه به اهمیت منطقه و ضرورت رعایت قوانین و مقررات بین المللی در آب های برون مرزی به برگزاری کلاس های آموزشی متعدد برای صیادان بین المللی خبرداد و تاکید کرد: با برگزاری یک دوره آموزشی پربار با همکاری نیروی دریایی ارتش ،صیادان نحوه برخورد با حملات احتمالی دزدان دریایی در خلیج عدن را فرا گرفتند.
 
سرپرست شیلات جاسک محدودیت زمانی مجوز صید صادر شده برای صیادان جاسک را 2 ماهه اعلام کرد و بیان داشت: این شناور ها بیش از 10شبانه روز مسافت دریایی را برای رفت و بازگشت به منطقه صید  طی کرده و در مدت باقی مانده نیز برای صید ماهی زمان دارند.
 
وی با اشاره به پیش بینی افزایش 10درصدی صید تن ماهیان در فصل صید این ماهیان توسط صایان شهرستان جاسک گفت: ماهیان صید شده از نوع زرده و گیدر است و کاربرد صنعتی دارد.
 
رمضانی حکمی،در ادامه تصریح کرد: بخش اعظمی از صید امسال به کارخانه های تن ماهی فعال در استان و مازاد آن نیز به استان های همجوار ارسال می شود.
 
سرپرست شیلات جاسک در پایان شهرستان جاسک را پس از سیستان و بلوچستان در رتبه دوم صید و صیادی کشور معرفی کرد و افزود: صید تن ماهیان در آبهای دور تا فروردین سال آینده ادامه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار