کد خبر: ۹۴۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴ 15 September 2015
مدیرکل شیلات گیلان از انتخاب سایت‌های چابکسر، کلاچای، چمخاله، دستک، کیاشهر، کپورچال، رضوانشهر و خطبه‌سرا برای پرورش ماهی در قفس در این استان خبر داد.
خبرگزاری فارس: انتخاب 8 سایت پرورش ماهی در قفس گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسحاق شعبانی عصر امروز در جلسه پرورش ماهی در قفس گیلان با اشاره به وجود متقاضیان از سال 93 در استان اظهار کرد: امسال 24 نفر متقاضی پرورش ماهی در قفس داشتیم و از این تعداد 10 نفر توانمند تشخیص داده شدند.

وی به دریافت موافقت اصولی پرورش ماهی در قفس توسط 9 نفر متقاضی اشاره کرد و افزود: متقاضیان مذکور در مرحله دریافت مجوز پروانه تاسیس هستند.

شعبانی با بیان اینکه در مرحله دوم تعداد 12 نفر توانمند برای اجرای طرح پرورش ماهی در قفس انتخاب شدند، تصریح کرد: هشت نفر از افراد مذکور به مرحله دریافت موافقت اصولی رسیدند.

مدیرکل شیلات گیلان درخواست متقاضیان دو مرحله پرورش ماهی در قفس را 40 هزار تن خواند و بیان کرد: امسال مجوز تولید پنج هزار تن ماهی در قفس صادر شده و سال آینده نیز پنج هزار تن مجوز می‌توانیم صادر کنیم و در مجموع 10 هزار تن است.

وی از انتخاب هشت سایت پرورش ماهی در قفس در گیلان خبر داد و گفت: مناطق کپورچال تا رضوانشهر منطقه یک معرفی شده‌است.

شعبانی مناطق چابکسر، دستک، کلاچای، چمخاله، کیاشهر، کپورچال، رضوانشهر و خطبه‌سرا را از مناطق هشت‌گانه پرورش ماهی در قفس در گیلان برشمرد و خاطرنشان کرد: سال گذشته 500 تن ماهی قزل‌آلا با روش پرورش ماهی در قفس در مازندران پرورش داده شده‌است.

مدیرکل شیلات گیلان میزان صید از دریا در این استان را 39 هزار تن در سال 80 عنوان کرد و یادآور شد: سال 92 میزان صید مذکور به 14 هزار و 980 تن کاهش پیدا کرده‌است.

وی با اشاره به سهم 13 هزار تنی پرورش آبزی‌پروری در سال 80 در گیلان، اظهار کرد: سال 93 مقدار 46 هزار و 831 تن آبزی در استان پرورش داده شده‌است.

شعبانی پرورش ماهی را روش مناسبی برای جبران کاهش ذخایر طبیعی دریای خزر ذکر کرد و افزود: ارتقای ارزش اقتصادی محصولات شیلاتی با توسعه آبزی‌پروری در گیلان امکانپذیر است.

این مسئول با بیان اینکه گیلان از استان‌های پیش‌رو در توسعه آبزی‌پروری است، تصریح کرد: ارتقای دانش فنی و مهارت حرفه‌ای آبزی‌پروران، ترویج و مکانیزاسیون و تجهیزات جدید در ارتقاء آبزی‌پروری در استان موثر است.

مدیرکل شیلات گیلان یکی از وظایف شیلات را ترویج یافته‌های جدید برشمرد و بیان کرد: یکی از راه‌های افزایش سرانه مصرف ماهی ارتقای سطح زیر کشت آبزیان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار