کد خبر: ۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹ 25 January 2015
به گزارش تابناک – البرز: به دنبال انفجار یک بشکه تینر در واحد تولید رنگ‌های صنعتی مستقر در شهرک صنعتی سپهر نظرآباد، آتش‌سوزی مهیبی در این شهرک اتفاق افتاد که تا لحظه مخابره خبر هنوز به طور کامل مهار نشده است.
این حادثه حدود ساعت 11 و 10 دقیقه صبح امروز در شرکت داناکیمیا که تولید کننده رنگ‌های صنعتی است، رخ داده و تا این لحظه آتش‌سوزی به طور کامل مهار نشده است.
در این رابطه احمد غلامی مدیر عامل شرکت شهرک صنعتی سپهر نظرآباد به خبرنگار تابناک گفت: بر اساس اطلاعاتی که کسب کرده‌ایم، آتش‌سوزی به دنبال انفجار یک بشکه تینر رخ داد و به دلیل وجود مواد شیمیایی در این کارخانه، به سرعت آتش‌سوزی از کنترل خارج شد.
وی درباره اقدامات انجام شده برای مهار این حادثه نیز گفت: بلافاصله اکیپ‌های آتش‌نشانی از شهرهای هشتگرد، آبیک، نظرآباد و تنکمان به محل اعزام و اقدامات ایمنی در این زمینه انجام شد.
مدیر عامل شرکت شهرک صنعتی سپهر افزود: همچنین در همان لحظات نخست حادثه، گاز و برق این شهرک با هدف جلوگیری از گسترش آتش‌سوزی قطع شد.
غلامی گفت: همچنین کارخانه‌های همجوار نیز به طور کامل تخلیه شد تا از هرگونه سرایت آتش‌سوزی به این واحدها جلوگیری شود.
وی درباره خسارات احتمالی نیز گفت: خسارات مالی بسیار سنگینی به شرکت تولید رنگ‌های صنعتی وارد شده، اما خوشبختانه حادثه فوق خسارت جانی نداشته است.
غلامی در پاسخ به این پرسش که چرا با گذشت 2 ساعت، هنوز آتش‌سوزی مهار نشده است، گفت: واحدهای آتش‌نشانی از 4 شهر یعنی نظرآباد، هشتگرد، تنکمان و حتی آبیک در استان قزوین به محل اعزام شده‌ و ماموران این واحدها از هیچ تلاشی برای کنترل و مهار آتش‌سوزی کوتاهی نکرده‌اند.
وی افزود: اما برای کنترل آتش‌سوزی، وقتی عامل این حادثه مواد صنعتی است، با آب امکان‌پذیر نیست و باید از موادی چون کف‌های شیمیایی استفاده کرد.
مدیر شرکت شهرک صنعتی سپهر بیان داشت: متاسفانه واحدهایی که برای این حادثه اعزام شده‌اند، فاقد این امکانات بوده و به همین دلیل مهار آتش‌سوزی با تاخیر همراه است.
لازم به توضیح است، اظهارات احمد غلامی مبنی بر اینکه واحدهای اعزامی آتش نشانی از این 4 شهر فاقد امکانات هستند، باید از سوی مسئولان و نهادهای نظارتی با دقت مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد و چرا که نبود این امکانات در زمان‌های بحرانی قابل پذیرش نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار