۲ طرح ورزشی شامل مرمت و بازسازی ورزشگاه شهید حیدریان و افتتاح مجموعه سوارکاری و پرورش اسب، هم‌زمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، روز یکشنبه در قم به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۹۳۸۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹ 07 February 2021

به گزارش تابناک قم، برای بهره برداری از این طرح ها که با حضور مسئولان ارشد استان در مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم برگزار شد، در مجموع ۱۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و سرمایه گذاری بخش خصوصی هزینه شده است.

در طرح مرمت و بازسازی ورزشگاه شهید حیدریان قم به عنوان بزرگترین و جامع ترین مجموعه ورزشی استان، بازسازی چمن مصنوعی، مرمت سکوها، دفاتر هیات ها و دکل های نور این مجموعه انجام شده است ضمن اینکه بازسازی بخش های مختلف این مجموعه ورزشی از جمله بازسازی زمین تنیس، تعمیر اساسی انبار، بازسازی اساسی زیرساخت های این مجموعه، تعمیر و بازسازی طبقه دوم ساختمان اداری و نیز تجهیز مجدد بخش ویژه سالن ۲ هزار نفری این مجموعه اجرایی شده است.

برای اجرای این بازسازی و مرمت ورزشگاه شهید حیدریان، تا کنون ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.

همچنین باشگاه بزرگ سوارکاری و مرکز پرورش اسب استان با مساحت ۲۰ هزار مترمربع و زیربنای سه هزار و ۸۰۰ مترمربع با حضورر استاندار قم و مسئولان ورزش استان به بهره برداری رسید.

فاز اول باشگاه سوارکاری و مرکز پرورش اسب شامل استبل، انبار علوفه، ۴ سوئیت اقامتی، مانیژ ماسه بادی و جایگاه تماشاچیان است که  برای احداث این مجموعه بزرگ و کم نظیر پرورش اسب ۱۱۰ میلیارد ریال شامل ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل وام توسعه روستایی و همچنین ۶۰ میلیارد ریال آورده سرمایه گذار بخش خصوصی هزینه شده است.

فاز دوم این مجموعه بزرگ پرورش اسب شامل رستوران، استخر روباز و فروشگاه است که این فاز نیز هم اکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. روند احداث این مرکز پرورش اسب در سال ۱۳۹۸ در محور قدیم قم - اصفهان آغاز شده است.

قرار است در ایام‌الله دهه فجر، ۲۱۲ طرح در حوزه‌های مختلف زیربنایی، فرهنگی، ورزشی و صنعتی بااعتباری بالغ‌بر پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در این استان به بهره‌برداری برسد  و عملیات اجرایی ۳۱ پروژه نیز آغاز شود که از ابتدای دهه فجر تا امروز، با انجام آیین های افتتاحیه با حضور مسئولان کشوری تعدادی از این طرح ها به بهره برداری رسیده است. افتتاح این طرح ها، زمینه اشتغال ۲ هزار و ۱۶۴ تن را فراهم خواهد کرد.

قم هم اکنون دارای هشت مجموعه ورزشی و ورزشگاه است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار