کد خبر: ۹۳۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵ 13 September 2015
مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی گیلان از پرداخت خسارت شالیزارهای این استان در مهرماه امسال خبر داد.
خبرگزاری فارس: خسارت شالیزارهای گیلان مهرماه واریز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کاظم صفارحمیدی ظهر امروز در جریان بازدید از شالیزارهای استان اظهار کرد: تاکنون 63 هزار نفر بیمه‌گذار برای بیمه شالیزارهای خود مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این تعداد بیمه‌گذار شامل 56 هزار هکتار اراضی شالیکاری استان می‌شود، تصریح کرد: تاکنون 97 درصد ارزیابی خسارت شالیزارهای گیلان به پایان رسیده است.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی گیلان با بیان اینکه تعدادی از کشاورزان برنج‌های خود را برداشت نکرده‌اند، افزود: کمیسیون‌های خسارت در شهرستان‌های گیلان تشکیل شده و گزارش خود را تحویل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه مهر ماه امسال میزان واریز غرامت به کشاورزان به تهران ارسال می‌شود، خاطرنشان کرد: پایان مهر ماه امسال خسارت شالیزارهای استان به کشاورزان مشمول پرداخت می‌شود.

صفارحمیدی بیمه محصولات کشاورزی به‌ویژه برنج را یکی از اقدام‌های مهم صندوق بیمه کشاورزی گیلان عنوان کرد و یادآور شد: بیمه محصولات موجب می‌شود تا کشاورز با فکری آسوده به کشت و زرع بپردازد.

وی خسارت شالیزارهای استان را ناشی از بارندگی‌های سیل‌آسا، خشکسالی و ... ذکر کرد و یادآور شد: در تلاش هستیم تا میزان خسارت شالیزارها به‌ موقع به حساب کشاورزان واریز شود تا دغدغه‌ای از این بابت نداشته باشند.

به گزارش فارس، گیلان دارای 238 هزارهکتار شالیزار بوده و یکی از استان‌های مهم کشور در تولید برنج است که نیاز 20 میلیون جمعیت کشور را تامین می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار