بازداشت 2نفر بخاطر سرقت و رهاسازی گاز یک کپسول؛
اگرچه در ابتدا شایعاتی مبنی بر احتمال آلودگی آب این منطقه و مسمومیت اهالی به این دلیل ایجاد شده بود اما ماموران آتش نشانی، با تشخیص بوی گاز کلر، منبع انتشار این گاز را که یک کپسول سنگین وزن بود شناسایی کردند و کپسول را به ایستگاه مرکزی منتقل کردند
کد خبر: ۹۳۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰ 13 September 2015

انتشار گاز کلر، یکصد تن از اهالی روستای قلعه چنعان اهواز را مسموم و راونه بیمارستان کرد.

به گزارش تابناک خوزستان، شب گذشته، یکی از اهالی روستای قلعه چنعان اهواز با 125 تماس می گیرد و از استشمام بوی نامطبوعی خبر می دهد که باعث مسمومیت عده ای اهالی شده است. مسئولان آتش نشانی اهواز هم تیمی شامل دو خودرو امداد و نجات و اطفاء حریق همراه با تجهیزات موردنیاز به محل اعزام می کند.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی اهواز در همین زمینه به تابناک خوزستان گفت: پس از تماس اهالی و اعزام تیم آتش نشانی به محل، همکاران ما پس از بررسی دقیق، وجود گاز کلر در هوا را تایید کردند و بلافاصله فرمانده ای ما که در محل حادثه مستقر بود در تماس با ستاد فرماندهی و اورژانس با تایید این اتفاق، تقاضای انجام عملیات امداد و نجات را می کند.

پس از آن نیروی انتظامی، هلال احمر، اورژانس، ستاد حوادث غیرمترقبه استانداری و سایر دستگاه های مربوطه در جریان این اتفاق قرا می گیرند.

اگرچه در ابتدا شایعاتی مبنی بر احتمال آلودگی آب این منطقه و مسمومیت اهالی به این دلیل ایجاد شده بود اما ماموران آتش نشانی، با تشخیص بوی گاز کلر، منبع انتشار این گاز را که یک کپسول سنگین وزن بود شناسایی کردند و کپسول را به ایستگاه مرکزی منتقل کردند.

پس از اتمام عملیات ، آتش نشانان دو بار دیگر از محل حادثه بازدید کردند تا نسبت به رفع مشکل اطمینان حاصل نمایند. در حال حاضر این موضوع حل شده و شرایط در این روستا عادی است.

یکی از اهالی این روستا به خبرنگار ما گفت: فردی معتاد کپسول گاز کلر را رهاسازی کرد و این گاز فضای روستا را تحت تاثیر خود قرار داد و ابتدا متوجه شدیم کودکان و سپس سایر اهالی دچار مسمومیت شدند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خوزستان هم امروز به خبرنگاران گفت: عامل انتشار گاز کلر در روستای قلعه چنعان دستگیر شده است. بگفته موسوی، هدف این فرد از تخلیه کپسول یکصد کیلویی، استفاده از ضایعات آهن این کپسول بود!

سرهنگ رحمن موسوی گفت: با همکاری اهالی روستا عامل انتشار گاز کلر و صاحب گاراژی که ضایعات آهن و کپسول سرقت شده در آن نگهداری می شد، دستگیر شدند.

بنا براعلام اهالی و منابع بیمارستانی، یکصد نفر از اهالی روستا مسموم شدند که از این تعداد 65 نفر از افراد مسموم شده، با حال عمومی خوب از اورژانس ترخیص شدند و 15 نفر نیز به حالت بستری در آمدند.

همچنین بگفته مدیر امور بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، 20 نفر نیز به بیمارستان های گلستان، امام خمینی (ره) و رازی اهواز منتقل شدند که بامداد امروز با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شدند.

انتشار گاز کلر 100نفر را روانه بیمارستان های اهواز کرد+ عکس

انتشار گاز کلر 100نفر را روانه بیمارستان های اهواز کرد+ عکس

انتشار گاز کلر 100نفر را روانه بیمارستان های اهواز کرد+ عکس

انتشار گاز کلر 100نفر را روانه بیمارستان های اهواز کرد+ عکس


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار