بر اساس مطالعات، آلودگی هوا یکی از عوامل افزایش بیماری‌هایی مانند آنفلوانزا و کروناست.
کد خبر: ۹۲۸۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۴ 31 December 2020
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تأثیر آلودگی هوا در بروز بیماری‌های تنفسی مانند آنفلوانزا و کرونا گفت: افزایش آلودگی هوا می‌تواند میزان آسیب پذیری دستگاه تنفسی را افزایش دهد و کیفیت پایین هوا، خطر جدی برای بیماری‌های حاد و مزمن تنفسی و بیماری‌های قلبی و عروقی است.

دکتر سیما سادات لاری به منظور کاهش آثار سوء ناشی از کرونا، در شرایط آلودگی هوا، بهترین راه کاهش مواجه با آلاینده‌ها را ماندن در خانه دانست و ادامه داد: این موضوع در زمان همه گیری کووید ۱۹ به همراه رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی بسیار مهم است.
وی اضافه کرد:ضروری است هنگام خروج از منزل حتماً از ماسک استفاده و هنگام آلودگی هوا از قدم زدن در پارک و دویدن در فضای باز خودداری کنید و در منزل نیز فعالیت روزانه خود را کاهش دهید.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر مصرف غذا‌های سرشار از ویتامین و آنتی‌اکسیدان شامل انواع میوه و سبزی بیشتر تأکید و اضافه کرد:از مصرف غذای چرب، فست فود و فراوری شده خودداری کنید.
دکتر لاری افزود: اگر در خانه از سیستم‌های تهویه هوا استفاده می‌کنید فیلتر‌های آن را به موقع تمیز و در صورت نیاز تعویض کنید.

درضمن استفاده از دستگاه تصفیه هوای دارای سیستم اُزن ساز و اشعه ماورا بنفش به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.
ضروری است در این شرایط از فعالیت‌هایی که باعث آلودگی هوا در فضای بسته می‌شود مانند روشن کردن شمع و عود خودداری کنید.
آلودگی هوا در جهان به عنوان چهارمین علت مرگ زودرس پس از فشارخون بالا، مصرف دخانیات و سوء تغذیه است.
همچنین آلودگی هوا، دومین عامل اصلی مرگ و میر ناشی از بیماری‌های غیر واگیر پس از استعمال دخانیات شناخته شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار