خطیب جمعه قم:
آرای مردم حق‌الناس است و در طول سال‌های گذشته هم به خوبی رعایت شده و انتخاباتی سالم را شاهد بوده‌ایم. نظارت شورای نگهبان با قاطعیت و با همان شکل نظارت استصوابی اهمیت دارد و همه گروه‌ها باید به این اصول توجه کنند، حق‌الناس به معنای رعایت همه ابعاد قانون است.
کد خبر: ۹۲۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹ 11 September 2015
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قم در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اظهار داشت: ملت ایران در همه صحنه‌ها هوشیار خواهد بود و انتخابات نیز با هوشیاری و حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی برگزار خواهد بود.

وی افزود: ملت ایران در همه صحنه‌ها هوشیار بوده و به یقین، در انتخابات پیش رو هم همین هوشیاری را حفظ می‌کند؛ آرای مردم حق‌الناس است و در طول سال‌های گذشته هم به خوبی رعایت شده و انتخاباتی سالم را شاهد بوده‌ایم.

امام جمعه قم با تاکید بر اهمیت نظارت استصوابی شورای نگهبان تأکید کرد: نظارت شورای نگهبان با قاطعیت و با همان شکل نظارت استصوابی اهمیت دارد و همه گروه‌ها باید به این اصول توجه کنند، حق‌الناس به معنای رعایت همه ابعاد قانون است.

وی در ادامه بابیان اینکه در سال تحصیلی جدید بیش از 12میلیون دانش‌آموز ، بیش از 5 میلیون دانشجو و طلبه در کلاس‌های درس و دانش‌اندوزی حضور پیدا می‌کنند، اظهار داشت: در همین راستا یکی از نکات مهمی که باید موردتوجه سیستم آموزش‌وپرورش باشد توجه به اسناد مهم مربوط به آموزش‌وپرورش است که این سند در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد و از همین رو باید این سند را به‌عنوان متن راهنما موردتوجه قرار دهند.

رئیس جامعه‌المصطفی العالمیه تصریح کرد: انتظار آن است که رشد علمی، ابداع و نوآوری در برنامه‌های آموزشی و پرورشی مهم شمرده شود زیرا کشوری هستیم که به آموزش پژوهش‌محور نیاز داریم و هرچند گام‌های بلندی برداشته شده ولی کافی نیست و رشد علمی ایران باید همچنان ادامه یابد.

وی با تاکید بر اینکه اخلاق و تربیت باید مدار اصلی آموزش و پرورش ایران باشد گفت: سپاه بزرگ معلمان، مربیان و مدیران باید به مقوله اخلاق و تربیت در زمانه‌ای که آسیب‌های فراوانی وجود دارد توجه روزافزون داشته باشند.

آیت‌الله اعرافی حضور موثر و مشارکت مردم و خیرین در ایجاد زیرساخت های نظام آموزشی کشور و حمایت از دانش آموزان محروم را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: زیربنا و آینده ایران اسلامی در اختیار فرزندان سالم و عالمی است که در نظام آموزشی کشور تربیت می شوند. 

وی با بیان اینکه عدالت در نظام آموزشی بسیار با اهمیت بوده و جایگاه ویژه در مکتب والای اسلام دارد، افزود: دولت، نهادهای حمایتی و خیرین باید زمینه را برای تحقق عدالت آموزشی در جامعه فراهم آورند تا همه فرزندان این مرز و بوم عادلانه از امکانات آموزشی کشور بهره مند شوند. 

خطیب جمعه قم به مسئله نفوذ استکبار در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به بهانه توافق اشاره کرد و افزود: یکی از مسائل مهمی که رهبر معظم انقلاب دائم به آن توجه می‌کنند خطر نفوذ استکبار در جامعه است که جامعه اسلامی و انقلابی ایران  جامعه‌ای هوشمند و اهل گفتگو است.

وی با بیان اینکه خطر تفرقه و فروپاشی بسیاری از کشورهای اسلامی را تهدید می‌کند گفت: خطر دیگر، نفوذ نرم و تصرف افکار و فروپاشی معنوی و فکری امت اسلامی هم بسیار مهم است ولی دشمنان باید بدانند که دولت و مردم عزیز ایران، از آگاهی خاصی برخوردارند و امام و رهبری دارند که به هیچ وجه اجازه نخواهند داد بنیان‌های اخلاقی، فکری و معنوی ما فرو بریزند و همچنین دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی ما هم با تمام وجود در مقابل هر دو این هجمه‌ها ایستادگی می‌کنند.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی زائده ای کوچک و ناچیز است که یاوه گویی هایش ارزش اعتنا ندارد، خاطرنشان کرد: اسراییلی ها بدانند که امروز در دستان قدرتمند مقاومت اسلامی گرفتار شده اند و بسیار کوچک تر از آن هستند که بتوانند دربرابر موج توفنده انقلاب و مقاومت ایستادگی کنند. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار