رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: تحریم ها باعث رشد نردبانی اتکا به صنعت داخلی و رونق صنایع به دلیل دانش پایه داخلی کشور شد، چراکه این مهم پیش تر به دلیل واردات مورد توجه قرار نمی گرفت.
کد خبر: ۹۲۶۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۴ 25 December 2020

مسعود گلشیرازی در جشنواره طرح پویش که با هدف معرفی و قدردانی از واحد دانشگاه آزاد اسلامی، صنایع و دانشجویان برتر طرح برگزار شد، با تبریک هفته پژوهش و با اشاره به ظرفیت دانشگاه ها، صنایع، اساتید و ... در طرح پویش، اظهار کرد: باید آسیب شناسی این طرح بعد از یک سال در استان اصفهان انجام شود.

وی افزود: شاید اعتماد سخت تر اهالی این مثلث همچون صنعت، دانشجویان و ... یکی از آسیب های جدی این طرح است، همچنین نبود اطلاع و فرهنگ سازی در جامعه به عنوان یکی از موضوعات مورد بررسی در جامعه مطرح است تا سطح دانش جامعه در اجرای چنین طرح هایی افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، وی گفت: اگر بخواهیم مبانی اقتصاد مقاومتی به عنوان اقتصاد دانامحور را محقق کنیم، هیچ گریزی نداریم که جریان دانشگاه در تمام ساختارهای کشور به خصوص صنعت ما برقرار شود.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به وجود تحریم ها و سخت شدن شرایط اقتصادی کشور، اظهار کرد: این اتفاق باعث رشد نردبانی اتکا به صنعت داخلی و رونق صنایع به دلیل دانش پایه داخلی کشور شد، چراکه این مهم پیشتر به دلیل واردات مورد توجه قرار نمی گرفت، بنابراین باید امروز از این اتفاق بهره ببریم.

وی با اشاره به کاهش فروش نفت در کشور، اظهار کرد: مطلوب است که سهم نفت در صندوق توسعه ملی به جای ۳۰ درصد به ۱۰۰ درصد افزایش یابد و پول نفت به توسعه زیرساخت ها سوق داده شود.

گلشیرازی افزود: آمارها حکایت از کاهش نرخ بیکاری همچنین رشد صنعتی و کشاورزی دارد و این ظرفیتی است که می توان با قوام سازی این ساختارها به سرانجام برسانیم.

وی افزود: اتاق بازرگانی نسل سوم به واسطه رسالت ذاتی خود همانند دانشگاه نسل سوم، بیشتر به حوزه مسئولیت های اجتماعی و رفاه جامعه توجه دارد، در حالی که موضوع رونق کسب و کار اعضا در اتاق نسل دو مطرح بود.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان ابرازامیدواری کرد که این اتفاق تبدیل به یک مدل موفق در کشور شود و اتاق بازرگانی اصفهان جهت تحقق این فکر و اندیشه خود را مقید به گام برداشتن در این جهت و تجهیز منابع جهت این اتفاق می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار