بهزاد محمدی در گفتگو با تابناک:
مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه گفت: به دنبال خارج کردن درآمد عشایر از تک درآمدی و فراهم نمودن زمینه لازم برای ایجاد فعالیت ها دیگر در کنار دامداری هستیم.
کد خبر: ۹۲۵۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵ 21 December 2020

بهزاد محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: بیمه تامین اجتماعی بازنشستگی و دریافت مستمریِ این قشر از خدماتی است که به عشایر استان اختصاص داده ایم.

وی افزود: از آنجایی که قیمت پشم دام بسیار پایین است و امسال قیمت هر کیلو حدود ۵ هزارتومان بود که نسبت به هزینه پشم چینی بسیار ناچیز است و بعضا عشایر هم رغبتی برای فروش آن ندارند تفاهمی با اتحادیه مرکزی عشایر داشتیم تا بتوانیم به صورت خرید تضمینی از عشایر محصولات پشمی آنها را توسط تشکل های مربوطه خریداری کنیم.

مدیر کل امور عشایری استان کرمانشاه تصریح کرد: موضوعی که سیاست سازمان عشایر دنبال می کند بحث خارج کردن درآمد عشایر از تک درآمدی است تا در کنار دامداری به مسائلی مثل زنبورداری، صنایع دستی، گردشگری، باغی کردن اراضی شیب دار و تولید بیشتر گوشت قرمز بپردازند و اقداماتی هم در این خصوص انجام گرفته است.

این مسئول ادامه داد: همچنین در سال جاری ۷۰۰ میلیون تومان تحت عنوان تسهیلات کشت گیاهان دارویی در اختیار عشایر متقاضی قرار دادیم تا به صورت ۵ ساله با کارمزد ۴ درصد بوده و با استقبال خوبی مواجه شده است.

محمدی در پایان جمعیت عشایر استان را حدود ۴هزار خانوار در قالب ۸۰ هزار نفر از ۱۴ ایل و طایفه مستقل عنوان کرد و گفت: یک و نیم میلیون راس واحد دامی در اختیار عشایر استان است که به لحاظ تولیدات، سالانه بیش از ۱۳هزار تن تولید گوشت قرمز و حدود ۲۷هزار تن تولید گوشت و انواع فراورده های لبنی،۱۶۵۰ تن تولید پشم و مو و حدود ۹۰۰ تن تولید روغن حیوانی داریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار