استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت: دور همی های شب یلدا می تواند وضعیت شیوع کرونا را تشدید نماید ،شعار «دور هم ننشینیم تا از همدیگر کم نکنیم »شعار مناسبی برای نه به دورهمی های یلدایی است که باید مورد توجه هم استانی های عزیز قرار گیرد.
کد خبر: ۹۲۵۵۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳ 20 December 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام اظهار کرد:  مشاهده می شود خیلی از جوان ها و نوجوانان به ظن اینکه قوی اند از ماسک استفاده نمی کنند در حالیکه آنان ناقل ویروس کرونا بوده و بدلیل اقتضای سن و قدرت جسمانی ممکن است در آنها نمود پیدا نکند.

وی ادامه داد :این در حالیست همین افراد ناقل خاموش کرونا با انتقال آن به دیگر اعضای مسن خانواده و افراد دارای  بیماری زمینه ای سلامت و جان آنان را به خاطر می اندازند  .

وی با اشاره به نقش دور همی ها در شیوع کرونا بیان داشت :ازهم استانی های عزیز در خواست داریم برای حفظ سلامت خود و عزیزانشان یلدا را رها نمایند .قطعا با دوری از دورهمی ها تعداد مبتلایان به کرونا کم خواهد شد.  

سلیمانی دشتکی افزود :آمار فوتی روزهای اخیر در بیمارستان های استان ناشی از بستری های قبلی و عدم رعایت نکات پیشگیرانه از سوی بخشی از مردم است  .

استاندار ایلام با اشاره به روند کاهشی آمار کرونا در استان خاطر نشان کرد:الحمد لله وضعیت ابتلا به کرونا در استان خوب است به نحوی که در ۲۴ساعت گذشته تنها ۱۲نفر از هم استانی هایمان به کرونا مبتلا شده اند و ادامه حفظ این روند به همکاری مردم بستگی دارد . 

وی ادامه داد:تشکیل قرار گاه شهید سلیمانی در استان کار بزرگی است ،قرارگاه عملیاتی غربالگری محله به محله که با همکاری بسیج و دانشگاه علوم پزشکی وسایر دستگاهها شکل گرفته ، نقش خوبی در مدیریت و کنترل  این بیماری در استان ایفا نموده است . 

وی ابراز امیدواری کرد با حفظ وضعیت موجود و رعایت پروتکل های بهداشتی به جایی برسیم که در استان فوتی های ناشی از کرونا به صفر برسد چرا که آمار ۶۰۰فوتی در استان کوچک ایلام ضایعه سختی است . 

استاندار ایلام در پایان سخنانشان با تاکید بر ضرورت حذف دورهمی یلدایی گفت :دورهمی ها باعث افزایش ابتلا و مرگ و میرها خواهد شد ،عدم رعایت این موضوع مهم یکماه دیگر خود را نشان خواهد داد ،دوباره تاکید می کنم که جوان ها و نوجوانان بعنوان ناقلان خاموش کرونا احساس نکنند که قوی هستند ،چرا که عدم رعایت نکات پیشگیرانه از سوی آنان باعث انتقال ویروس به درون خانواده ها و افزایش آمار مبتلایان و مرگ و میرها خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار