رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود بر تحقق جایگاه جهانی این دانشگاه تاکید کرد و از ارتقای رتبه دانشگاه صنعتی شاهرود در مجامع علمی معتبر به واسطه فعالیت‌های علمی خبر داد.
کد خبر: ۹۲۵۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ 19 December 2020
 
ارتقای رتبه دانشگاه صنعتی شاهرود در مجامع علمی/ تحقق جایگاه جهانی

به گزارش تابناک سمنان محمد مهدی فاتح ضمن بیان اینکه جایگاه جهانی دانشگاه صنعتی شاهرود خوشبختانه با تلاش و کوشش اعضای هیئت علمی، مدیریت دانشگاه و همچنین اساتید محقق شده است، تاکید کرد: خوشبختانه در رتبه بندی، مقالات isi رشد مقالات دانشمندان برتر مقالات پر استناد و دیگر فاکتورها و شاخص‌ها در سطح ایران، آسیا و جهان شاهد رشد خوبی در حوزه دانشگاه بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه رشد و تحقق رتبه‌های برتر دانشگاه صنعتی شاهرود خوشبختانه باعث شد تا این دانشگاه در سطح کشور به یک برند تبدیل شود، ابراز کرد: در بسیاری از رشته‌ها امروز دانشگاه صنعتی شاهرود در سطح کشور نمونه و مدارج علمی یگانه‌ای دارد.

کسب مدارج علمی

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود از انعقاد ۴۱ قرارداد بزرگ با سازمان‌های ملی و شرکت‌ها برای سال جاری خبر داد و گفت: شاهد افزایش ۲۵ درصدی قرار دادهای دانشگاه نسبت به سال گذشته هستیم و این نشان می‌دهد که دانشگاه توانسته از لحاظ جایگاه‌های علمی به مدارج خوبی دست یافته و به نوعی رفرنس بدل شود.

فاتح با بیان اینکه تحقق هفت میلیارد تومان تفاهم‌نامه همکاری نشان می‌دهد دانشگاه بدون دلیل در زمینه رشد کیفی و علمی اقدامی را صورت نداده است، گفت: دانشگاه صنعتی شاهرود در رتبه بندی تایمز در حوزه فناوری و مهندسی با تراز ۶۰۱ تا ۸۰۰ جهان در جایگاه ششم کشور قرار گرفته که دستاوردی بزرگ برای جوامع دانشگاهی استان سمنان و همچنین مردم شهرستان شاهرود محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی شاهرود هم‌تراز دانشگاه سمنان است و در علوم پایه نیز در رتبه چهارم قرار دارد، ابراز کرد: ارتقای رتبه جز در سایه کوشش و اهتمام اعضای هیئت علمی و دانشگاهیان دانشگاه صنعتی شاهرود ممکن نبوده است.

حضور دانشمندان توانمند جهان در شاهرود

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود ارتقای دانشگاه را فرصتی برای ارتقای تولیدات علمی و کمک به صنایع در راستای تحقق شعار سال مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و گفت: امروز یکی از افتخارات دانشگاه توان علمی اساتید و متخصصان دانشگاه است که مدارج علمی را در ایران و جهان طی کرده‌اند.

فاتح با بیان اینکه ۱۰ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی شاهرود در زمره دانشمندان دو درصد جهان هستند، تاکید کرد: این نشان می‌دهد که شاهرود دارای چه ظرفیت عظیم علمی و استراتژیکی در زمینه‌های فناوری و دانش دارد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار