کد خبر: ۹۲۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰ 10 September 2015
رئیس انجمن رمز ایران گفت: رشد علمی کشور مهم‌ترین هدف انجمن رمز ایران است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدرضا عارف عصر امروز در مراسم اختتامیه دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن رمز ایران در دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه آینده علمی کشور متعلق به جوانان است، اظهار کرد: توسعه و ارتقای علم و فناوری رمزنگاری هدف مهم انجمن رمز ایران است.

وی، تشکیل کمیته فناوری و صنعت را از اهداف انجمن رمز ایران عنوان کرد و ادامه داد: سال آینده سیزدهمین همایش انجمن رمز ایران در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود.

رئیس انجمن رمز ایران، خواستار حضور فعال جوانان در انجمن رمز ایران شد و بیان کرد: انجمن مذکور با شورای عالی فضای مجازی همکاری می‌کند.

عارف با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای کنفرانس مذکور، تصریح کرد: افراد زیادی برای این کنفرانس تلاش کردند و روند علمی خوبی را در کنفرانس‌ها دنبال می‌کنیم.

وی، رشد علمی کشور را مهم‌ترین اهداف برگزاری کنفرانس انجمن رمز ایران عنوان کرد و متذکر شد: انجمن رمز ایران باید آغازکننده این مسیر رشد و توسعه باشد.

رئیس انجمن رمز ایران، تأمین مالی را از دغدغه‌های مهم در برگزاری کنفرانس‌ مذکور عنوان کرد و یادآور شد: دستگاه‌ها خود را موظف به تأمین مالی و هزینه این کنفرانس‌ها بدانند.

این مسئول، توسعه و ارتقای علم و فناوری رمزنگاری کشور را هدف اصلی انجمن رمز ایران دانست و توضیح داد: کمک به نهادهای علم و فناوری جزو اهداف این انجمن است.

عارف با اشاره به اینکه با مرکز عالی فضای مجازی همکاری می‌کنیم، متذکر شد: از طریق انجمن رمز ایران می‌توانیم دانشمندان و محققان زیادی داشته باشیم.

وی، مشارکت جدی‌تر انجمن با شورای عالی فضای مجازی را مورد تأکید قرار داد و گفت: جوانان باید در کمیته‌های 10‌گانه انجمن حضوری فعال‌تر داشته باشند.

رئیس انجمن رمز ایران، یکی از سیاست‌ها و اولویت‌های اطلاعات فناوری را تولیدات فضای مجازی و اسناد بالادستی عنوان کرد و گفت: توجه به فضای نرم کشور جزو اولویت این انجمن است و در این راستا جدی‌تر و مصمم‌تر حرکت می‌کنیم.

به گزارش فارس، در اختتامیه دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن رمز ایران بیش از 50 نفر از داوران، مقاله‌های شفاهی و کنفرانس، برندگان مسابقه کنفرانسی، حامیان مالی کنفرانس، اعضای کمیته علمی و اجرایی و... توسط عارف تجلیل شدند.

عارف در سفر دو روزه خود به گیلان با آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، محمدعلی نجفی استاندار این استان، اعضای شورای اصلاح‌طلبان گیلان و... دیدار و گفت‌وگو کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار