معاون فرماندارتنگستان:
معاون سیاسی عمرانی فرماندار تنگستان گفت: شهرداری‌های شهرستان تنگستان در مناسب‌سازی محیط برای رفاه معلولان طرح‌های عمرانی در مبلمان شهری را اجرایی کنند.
کد خبر: ۹۲۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵ 10 September 2015
 احمد دشتی صبح امروز در نشست کمیته مناسب‌سازی فضا برای معلولان تنگستان مناسب‌سازی فضا برای معلولان و سالمندان را یکی از ات دانست و اظهار داشت: باید همه مسئولان در مناسب‌سازی فضا برای حضور فعالانه معلولان در جامعه تلاش کنند.

وی به قانون حمایت از معلولان پرداخت و افزود: براساس قانون حمایت از حقوق معلولان باید سالانه 30 درصد از خدمات و مبلمان شهری برای تردد معلولان و سالمندان مناسب‌سازی و بهسازی شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار تنگستان با تاکید بر مناسب‌سازی محیط‌های تردد معلولان بیان کرد: در دو دهه اخیر توجه خوبی به بهبود فضا برای معلولان شده ولی هنوز به حد ایده آل و مطلوب نرسیده است.

دشتی به نقش شهرداری‌ها در مناسب‌سازی محیط شهری اشاره کرد و گفت: شهرداری‌های شهرستان تنگستان به عنوان عضو این کمیته بجد مناسب‌سازی در مبلمان شهری را اجرایی کنند.

وی همچنین در نشست شورای ثبت وقایع حیاتی تنگستان با بیان اینکه یکی از زیرساخت‌های توسعه ثبت وقایع حیاتی است اظهار داشت: از نیازهای اساسی برنامه‌ریزی برای توسعه آمار و برنامه‌ریزی است که ثبت وقایع حیاتی چهارگانه در این حوزه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه ثبت وقایع نقش مهمی در شناخت آسیب‌های اجتماعی و عوامل مرگ و میر دارد تصریح کرد: آمارهای ثبت وقایع که مورد استفاده محققان و پژوهشگران برای برنامه‌ریزی قرار می‌گیرد، نقش مهمی در بررسی عوامل آسیب‌های اجتماعی و مرگ و میرها دارد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار تنگستان، ثبت احوال را مرزبان هویت ملی ایرانیان دانست و خاطرنشان کرد: به منظور ثبت به‌موقع و صحیح وقایع چهارگانه در مهلت قانونی، همه دستگاه‌ها موظف به همکاری و تعامل با این اداره هستند.

دشتی با تاکید بر همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها با ثبت احوال افزود: همه دستگاه‌های دولتی، شوراهای اسلامی، خانه‌های بهداشت باید نسبت به ثبت به‌موقع وقایع حیاتی با ثبت احوال همکاری جدی داشته باشند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار