گزارش ویژه تابناک کهگیلویه و بویراحمد
حال این سوال مطرح است که آیا سازمان بازرسی و یا دادستان به عنوان مدعی العموم قانونا می تواند این دو شهردار را به دادگاه احضار کرده و علت قصور یا تقصیر آن ها را جویا شود یا نه ؟!
کد خبر: ۹۲۲۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶ 08 December 2020
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در خبرهای این چند روز آمده بود که رئیس قوه قضائیه ، رئیس سازمان بازرسی کل کشور را مامور بررسی قصور مسئولین اجرایی در ماجرای آب گرفتگی مناطق مختلف استان خوزستان کرده است . بی شک بسیاری از این اقدام خرسند هستند چرا که باید مشخص شود با وجود مشخص بودن مشکلات چرا دستگاه های متولی نمی توانند از قبل برای مرتفع نمودن چنین مشکلاتی برنامه ریزی کنند و اینگونه موجبات زحمت مردم و بدبینی عمومی نسبت به نظام می شوند؟!
حال سخنان رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد مواردی را مطرح می کند که نشان می دهد اگر بازرسی یا دادستان به عنوان مدعی العموم وارد این ماجرا نشوند بی شک دو شهرداری گچساران و یاسوج پاسخگوی وظایف خود نخواهند بود و همچنان موجبات هزینه های متعدد برای نظام خواهند بود !
چرا مانیتورینگ بعد از چند سال اجرا نمی شود؟
موضوع مانیتورینگ دو شهر یاسوج و گچساران که به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی یکی از سهل انگاری هایی است که چند سال از تصویب و ابلاغ مصوبه آن در شورای ترافیک می گذرد و بودجه آن هم اختصاص داده شده است اما همچنان بلاتکلیف مانده است!
مسئولیت اجرای زیرساخت های این پروژه بر عهده شهرداری ها است و به گفته سرهنگ اسماعیل خوشوقت ، در یاسوج 9 عدد دوربین هم نصب شده و در شهر گچساران هم اعلام شد که بودجه مصوب شده است اما همچنان این مشکل حل نشده است.
سخنان قابل تامل سرهنگ خوشوقت را در کلیپ زیر ببینید
ضرورت اجرای مانیتورینگ
سرهنگ خوشوقت در خصوص ضرورت اجرای پروژه مانیتورینگ شهرهای استان گفت که اهمیت این موضوع برای برخی شهرها مشخص و مهم است.
وی اینگونه توضیح می دهد که کنترل وضعیت ترافیکی شهرها بدون دخالت فیزیکی پلیس و مقابله با تخلفات معمول در سطح شهر با اجرای مانیتورینگ صورت می گیرد.
فیلم / ضرورت اجرای پروژه مانیتورینگ
آیا شهرداران یاسوج و گچساران به دادگاه احضار می شوند؟
شاید یکی از مهمترین مشکلات ما در استان و حتی سطح کشور عدم وجود ضمانت اجرایی برای مسئولین در خصوص انجام وظایف و یا مصوبات است ! چیزی که از سطح کلان تا سطح استان ها و مناطق به راحتی قابل ذکر نمونه است!
به عنوان نمونه در خصوص موضوع اجرای طرح مانیتورینگ شهرهای یاسوج و گچساران ، آنگونه که مشخص است این پروژه مصوبه شورای ترافیک استان را دارد ضمن اینکه گویا بحث اعتبار آن هم حل شده است و در شهری مانند یاسوج 9 دوربین هم نصب شده است اما همچنان سرهنگ خوشوقت اعلام می کند که چنین پروژه ای هنوز هم به بهره برداری نرسیده است!
حال این سوال مطرح است که آیا سازمان بازرسی و یا دادستان به عنوان مدعی العموم قانونا می تواند این دو شهردار را به دادگاه احضار کرده و علت قصور یا تقصیر آن ها را جویا شود یا نه ؟!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار